ÆL hurtig negativ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts 2024

SiOd

Profilbillede for SiOd

I går fik jeg en positiv ÆL test, meget tydeligt.

prøvede at tage en mere nu her til morgen, og den så sådan her ud som på billedet. Synes mere den er negativ 

Vil det så sige at jeg faktisk har haft ægløsning, altså igår, og at mit LH niveau nu så allerede daler? Eller var min test igår måske alligevel negativ? Synes bare begge streger var lige tydelige, men tog ikke lige et billede. 

Jeg undrer mig bare, fordi jeg havde læst mig frem til at med positiv ÆL test så kommer ægløsningen ca. 12-48 efter testen er taget. Igår tog jeg testen kl. 11, den så ret positiv ud, og i dag ser testen ud som på billedet:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2024

Anonym

Det er korrekt at det går op til 48 timer før ægløsning finder sted, når den først er positiv så skal man ikke teste mere for uanset hvad så skal du gå efter den første positive test.

Nogen kan teste positiv i flere timer og andre kan ikke, det har ikke noget at sige

Anmeld Citér

4. marts 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Du kan ikke vide hvornår æl kommer efter hvornår testen bliver negativ. Når LH peaker, kommer æl 1-2 døgn efter. Nogle peaker længe, andre i få timer. Det er ligegyldigt ifht æl hvor længe man kan teste positiv. Der er derfor ingen grund til at blive ved med at teste, med mindre man synes det er sjovt at smide penge ud af vinduet

Anmeld Citér

4. marts 2024

Junia

Som de andre siger, skal du kun fange den positive. Alt derefter er ligemeget

Vær dog obs på at der er forskel på hvornår omkring LH stigningen ægget bliver frigivet. Man siger 24-48 timer, men der findes sikkert nogle hvor det er anderledes og sker før/efter.

Min test streg er i øvrigt dagen efter en positiv næsten væk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.