Hvad gør i for at opnå graviditet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.878 visninger
12 svar
1 synes godt om
3. marts 2024

Mcr

Profilbillede for Mcr

Hej 

jeg ville bare høre jeres erfaringer af produkter eller andre gode fif til at blive gravide. 

jeg tager Folin sammen med mine vitaminpiller og så har jeg købt Conceive+ Plus glide cream som så skal prøves nu hvor min nye cyklus starter.

der ud over tager jeg min kropstemperatur om morgen. 

Igen jeg prøver lidt af alt på det lille mirakel lykkes 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2024

Pb18

Jeg tog folinsyre og så mærkede jeg efter (testede ikke), hvornår jeg havde ægløsning. Det har resulteret i to graviditeter i første cyklus vi har forsøgt.

Det jeg prøver at sige er, at med sådanne spørgsmål vil du få tusind svar omkring sol, måne, stjerner osv men der er meget lidt, der er faktuelt underbygget virkning af. Så ro på og pas på pengepungen i jagten på graviditeten 

Anmeld Citér

3. marts 2024

Mcr

Profilbillede for Mcr
Pb18 skriver:

Jeg tog folinsyre og så mærkede jeg efter (testede ikke), hvornår jeg havde ægløsning. Det har resulteret i to graviditeter i første cyklus vi har forsøgt.

Det jeg prøver at sige er, at med sådanne spørgsmål vil du få tusind svar omkring sol, måne, stjerner osv men der er meget lidt, der er faktuelt underbygget virkning af. Så ro på og pas på pengepungen i jagten på graviditeten 

Hej 

dejligt at høre dit råd ! 

Min krop og jeg er ikke de bedste til at dele signaler og forstå dem korrekt.

Men du har ret, jeg skal bare lære min krop Beder af kende og stole på det den gør.

Anmeld Citér

3. marts 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Mcr skriver:

Hej 

jeg ville bare høre jeres erfaringer af produkter eller andre gode fif til at blive gravide. 

jeg tager Folin sammen med mine vitaminpiller og så har jeg købt Conceive+ Plus glide cream som så skal prøves nu hvor min nye cyklus starter.

der ud over tager jeg min kropstemperatur om morgen. 

Igen jeg prøver lidt af alt på det lille mirakel lykkes 

Jeg har brugt ægløsningsteste siden oktober og prøvede Gele Royal, da min menstruation kommet i januar. Jeg blev gravid I den cyklus og er 6+6 idag.

Anmeld Citér

3. marts 2024

HilliHallo

To ud af tre graviditeter herhjemme kom da vi slog koldt vand i blodet. Lod cyklus være cyklus og oprigtigt helt ind i sjælen droppede tanken om en graviditet. Og bum - gravid. 

Så træk vejret

Anmeld Citér

4. marts 2024

Pb18

Mcr skriver:

Hej 

dejligt at høre dit råd ! 

Min krop og jeg er ikke de bedste til at dele signaler og forstå dem korrekt.

Men du har ret, jeg skal bare lære min krop Beder af kende og stole på det den gør.

Test for ægløsning kan være en rigtig god idé for nogle og de virker jo også. Men husk bare at slå koldt vand i blodet, da der er så mange muligheder i fertilitetsverdenen og det meste ikke har en beviselig effekt. Dermed ikke sagt at der ikke er nogle, der er blevet gravide lige den måned de startede på det, men hvis det virkelig virkede ville man også bruge det i de offentlige fertilitetsklinikker, som jo ingen økonomisk interesse har i at folk ikke bliver hurtigst muligt gravide 

Anmeld Citér

4. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Tænker at det ikke vil ske/giver op.. Det er åbenbart vejen for mig…  

min søn tænkte jeg det ikke ville ske for var lige startet på p-piller - 3 måneder efter var jeg gravid. 
min anden søn (død) tænkte jeg det ikke ville ske da vi praktisk talt ikke havde sex - 1 x sex = graviditet. 
min store datter prøvede vi i over 2 år og skulle i behandling da min mand har stærkt nedsat sædkvalitet, så indtil behandlingen startede gav vi op - 1 måned og så blev jeg gravid naturligt. 
Min lille datter havde vi fået afvide efter den stores fødsel at min mand praktisk talt var steril nu, så vi opgav tanken om måske en dag at få en mere.. på min sidste barselsdag med min store datter, testede jeg positiv.  

så er lige før jeg overvejer om jeg skal håbe på en til og det måske fungerer bedre som prævention

Anmeld Citér

4. marts 2024

Darling

Brugte ægløsningstest, chancen for en graviditet bliver ikke højere end 20% i hver cyklus. Den kan også sagtens være lavere afhængig af alder osv. Sex hver 2-3 dag er også ligeså godt som æltest.

Vi brugte to år med flere tab på første barn og andet barn kom i første forsøg 5 måneder efter jeg havde født den første vi blev tjekket og fejler ingenting. 

Anmeld Citér

4. marts 2024

Junia

Det bedste råd er nok at blive klogere på hvornår du faktisk kan blive gravid i din cyklus. 

Det kunne være via temperatur, følge udflåd, med ægløsningstest osv. Og så bare have sex ca hver anden dag omkring det tidsrum.

Jeg selv er lige startet på gelé royal, derudover tager jeg gravid jern (har så også blodmangel så det er mest derfor) og alm graviditetes vitaminpille og fiskeolie

Om noget af det reelt har en virkning ift graviditet - ingen anelse. Men jeg tænker at det er godt uanset, skader mig næppe at passe mine vitaminer og mineraler

Jeg tager ægløsnings test, og følger min cyklus. Så jeg ved også nu at jeg nærmest altid har positiv test dag 14, og det er jo en ganske fin viden ��

Anmeld Citér

4. marts 2024

SiOd

Profilbillede for SiOd

Jeg holder bare øje med hvornår jeg har ægløsning og så sørger jeg for at “forføre min kæreste i den uge hvor ægløsningen har fundet sted Men vi har sex ofte, så det er intet problem at ramme ægløsningen. Jeg tager dig også ægløsningstests pga. min alder, da jeg er 37 år. Bare for at højne chancerne lidt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.