Elcykel, erfaring søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

233 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. marts 2024

Morfire

Profilbillede for Morfire

Som overskriften lyder, søger jeg jeres erfaring med elcykler. Jeg skal ud og købe en og vil gerne høre, hvilke I andre har og om I er glade for dem.

Det skal være en klassisk damecykelmodel

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Jeg har været glad for elcykler med centermotor, fordi det føles mest naturligt iht. ens fremdrift og er mest sikkert, fordi man regulerer farten uden at blive “trukket i” eller “skubbet bag” - samtidig bruger man også kroppen og får lidt motion, selvom man får en solid og god hjælp imens

Winther, Kalkhoff og SCO er de mærker med cykler med centralmotor, jeg har kørt på og dem synes jeg alle er rigtig gode. 
Måtte jeg købe en helt ny i morgen var jeg gået med den her https://www.smartcykler.dk/cykler/elcykler/winther-superbe-4-sort/?attribute_pa_cykelstoerrelse=19-48-cm-168-175&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAloavBhBOEiwAbtAJOy5-oUGuwXiUL1Xo6qszMhc0KEgiIgHd1Lr5ZEljn77yQcuD19NYfhoCj8wQAvD_BwE

Winther er i mine øjne flotte, holdbare (ved kommunens hjemmepleje kører på dem i alt vind og vejr, i alle døgnets vagter) og de er tilmed nemme at benytte. 

Anmeld Citér

1. marts 2024

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tilslutter mig den med centermotor - den føles mest som en almindelig cykel, da motoren bare hjælper på fremdriften fra pedalerne, så jo mere du giver jo mere giver motoren.

Har hørt om mange som er kommet galt afsted med frontmotor fordi det er forhjulet som trækker og styringer derfor bliver anderledes.

Prøv nogle forskellige modeller og mærk hvordan styringen og motoren føles.

Derudover så find en, hvor det er nemt at tage batteriet ud - det skal gøres ofte, så derfor vælg en med en løsning som passer dig.

Held og lykke med projektet, og prøv hellere en for meget end en for lidt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.