Ømme brystvorter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. februar 2024

Anonym trådstarter

Kan ømme brystvorter både være tegn på ægløsning og graviditet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Kan ømme brystvorter både være tegn på ægløsning og graviditet? 

Hos mig har det i hvert fald, været tegn på både kommende menstruation, ægløsning og graviditet. Så ja, det kan det godt

Anmeld Citér

28. februar 2024

Anonym

For mig er det både tegn på ægløsning, gravditetet på vej. Hvor langt er du i din cyklus? Tag evt en ægløsningstest eller en gravditetstest

Anmeld Citér

28. februar 2024

Hbv1

For mig var det et af de første tegn på graviditet - sådan var det ved begge mine børn

Anmeld Citér

29. februar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

For mig er det både tegn på ægløsning, gravditetet på vej. Hvor langt er du i din cyklus? Tag evt en ægløsningstest eller en gravditetstest

Jeg ved desværre ikke helt hvor langt jeg er i min cyklus. Jeg har lige fået konstateret pcos igår hos en gynækolog. Er pt. på cyklus dag 94. Men igår til scanningen hun foretog indefra, kunne hun se at jeg havde haft ægløsning for nylig. Men har aldrig før oplevet denne slags ømhed i mine brystvorter. Og ved ikke hvor meget 'for nylig' jeg har haft ægløsning. Så begyndte at tænke på at det enten kunne være symptomer for ægløsning stadig, men tænkte også på en eventuel graviditet. Har nu været øm i dem siden tirsdag aften. Der opdagede jeg det ihvertfald, og det er stadig ømme i skrivende stund. Men jeg ved ikke om det er pga. ægløsning eller en mulig graviditet. Håber selvfølgelig på sidstnævnte, men tvivler også, og vil ikke få mit håb for meget op.
Har dog også kun haft 2 ægløsninger siden p-pillestop, så har ikke så meget at sammenligne med mht. til ægløsningssymptomer. Jeg ved ihvertfald bare at denne ømhed i mine brystvorter har jeg ikke oplevet før.

Hvad tænker i?

Anmeld Citér

29. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ved desværre ikke helt hvor langt jeg er i min cyklus. Jeg har lige fået konstateret pcos igår hos en gynækolog. Er pt. på cyklus dag 94. Men igår til scanningen hun foretog indefra, kunne hun se at jeg havde haft ægløsning for nylig. Men har aldrig før oplevet denne slags ømhed i mine brystvorter. Og ved ikke hvor meget 'for nylig' jeg har haft ægløsning. Så begyndte at tænke på at det enten kunne være symptomer for ægløsning stadig, men tænkte også på en eventuel graviditet. Har nu været øm i dem siden tirsdag aften. Der opdagede jeg det ihvertfald, og det er stadig ømme i skrivende stund. Men jeg ved ikke om det er pga. ægløsning eller en mulig graviditet. Håber selvfølgelig på sidstnævnte, men tvivler også, og vil ikke få mit håb for meget op.
Har dog også kun haft 2 ægløsninger siden p-pillestop, så har ikke så meget at sammenligne med mht. til ægløsningssymptomer. Jeg ved ihvertfald bare at denne ømhed i mine brystvorter har jeg ikke oplevet før.

Hvad tænker i?

Jeg tænker det er pga ægløsning fordi progesteron stiger især når det er for nyligt

Anmeld Citér

29. februar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tænker det er pga ægløsning fordi progesteron stiger især når det er for nyligt

Du har jo sikkert ret. Har bare ikke oplevet det før ved ægløsning. Ikke sådan her ømme. Og ‘for nylig’ kan vel betyde flere tidspunkter tænker jeg. Alt fra 1 dag til flere dage, måske en uge. 
Men ja, du har som sagt sikkert ret mht. til det er ægløsning. Selvom jeg dog ikke har oplevet det før. Men hvor lang tid efter ægløsning kan de være ømme? Nu har de været ømme i 2 dage.

Anmeld Citér

29. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Du har jo sikkert ret. Har bare ikke oplevet det før ved ægløsning. Ikke sådan her ømme. Og ‘for nylig’ kan vel betyde flere tidspunkter tænker jeg. Alt fra 1 dag til flere dage, måske en uge. 
Men ja, du har som sagt sikkert ret mht. til det er ægløsning. Selvom jeg dog ikke har oplevet det før. Men hvor lang tid efter ægløsning kan de være ømme? Nu har de været ømme i 2 dage.

Det er meget forskelligt, tag en test om 2 uger så burde du i hvert fald kunne teste positiv hvis det har været for nyligt. 

Mine symptomer ændrede sig hele tiden, du skal tænke på at kroppen har haft falsk cyklus på p-piller. Du kommer til at kende din krop på en helt anden måde

Anmeld Citér

29. februar 2024

Anonym

Ofte et symtom på fx Ægløsning eller hormonel ubalance. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.