En googling viser dette, opdateret i december 2023 fra sundhed.dk, om hjælp til fertilitetsbehandling, øjensynligt for at komme i betragtning til undersøgelse til en potentiel behandling:
Kvinder med BMI over 35 tilbydes ikke behandling på offentlig klinik. BMI over 35 forringer muligheden for at opnå graviditet, øger risikoen for spontan abort, øger risiko for komplikationer under graviditet (sukkersyge, svangerskabsforgiftning etc.) og øge r risiko for komplikationer i relation til fødsel. Kvinden bør generelt tilstræbe et BMI under 30, men der behandles ved et BMI på 30-35, såfremt kvinden er over 30 år eller ved lav AMH.
- Der dukker også resultater op fra bla. Herlev, Hvidovre, Horsens hospital mv., der beskriver det samme - og i det at skaberne og tovholderne bag sundhed.dk er regionerne, kommunerne og Indenrigs- og Sundhedsministeriet, tænker jeg det er at regne for fælles gældende opdaterede oplysninger, når andet ikke står nævnt. Det er derfor mit bedste bud 
Jeg tænker derfor, at lægen først vil henvise par til behandling med en BMI der matcher kriterierne, det er hvertfald hvad bekendte i min omgangskreds har oplevet, der har haft en BMI, der desværre var vurderet for høj jf kravene - de måtte opnå vægttab til den pågældende BMI grænse, før de blev sendt videre
Om nogle læger bøjer reglerne lidt, skal jeg ikke kunne sige.
Dette er jo så ikke egne erfaringer, men tænkte at sende svaret alligevel.
Anmeld
Citér