Graviditet, barsel, studie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. februar 2024

Anonym trådstarter

Hej, herhjemme snakker vi om at udvide familien. Vores første barn fik vi før de nye barselsregler. Dengang var jeg ledig, kom på kontanthjælp og blev sygemeldt hele graviditeten. Jeg er igen ledig, men overvejer at tage en uddannelse. Derfor ville jeg høre, hvordan barsel foregår under uddannelse. Det er noget med, at man kan få ekstra SU klip. Har man så mindre SU klip tilbage efter barsel eller hvordan?

Og hvordan er de nye barselsregler, hvis min mand er selvstændig? Kan han overdrage barsel til mig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2024

Anonym

Borger.dk har faktisk nogle ret fine beskrivelser af barsel og overførsel. 

På su.dk skriver de også ret præcist reglerne for su under barsel. 

Er det af økonomiske eller af udviklingsmæssige årsager du gerne vil læse videre?

Måske I skal gøre jer tanker om hvordan du kan fortsætte med at være hjemme og blive gravid og passe jeres barn (og kommende barn). For mellem linjerne læser jeg lidt at du leder efter en vej til at kunne blive hjemme og tage dig af familie og forsøge at blive gravid. Så det skal være opnået hensigtsmæssigt udgangspunkt du vil starte uddannelse og sikre dig feemtidsmæssigt. Det kan du jo endda måske bedre gøre når du har født andet barn når din barsel slutter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.