Vuggestue-samtaler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.974 visninger
10 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2024

Anonym trådstarter

Hej! 

Klassisk førstegangsmorspørgsmål her, men … 

Hvor ofte skal man til samtale i vuggestuen om sit barns udvikling? Vi havde en rigtig fin samtale, 3 måneder efter hun var startet - men nu er hun lidt over 2, og vi gad så godt få en status på hendes trivsel der.

hvad er normalt? Hvor mange samtaler har I været til for jeres børn i vuggestuen? 

Vi er i Odense kommune, og det er en kommunal vuggestue

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2024

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Anonym skriver:

Hej! 

Hvor ofte skal man til samtale i vuggestuen om sit barns udvikling? Vi havde en rigtig fin samtale, 3 måneder efter hun var startet - men nu er hun lidt over 2, og vi gad så godt få en status på hendes trivsel der.

hvad er normalt? Hvor mange samtaler har I været til for jeres børn i vuggestuen? 

I Aalborg Kommune/ der hvor jeg arbejder, er det normalt med en opstartssamtale -> 3 mdrs samtale og så hvis det er en daginstitution m. både vs og bh -> overleveringssamtale mellem forældre/vs og bh.

Men du kan da altid bede om en samtale eller spørge ind til hvordan det går med din datter

Anmeld Citér

22. februar 2024

Optimom

Profilbillede for Optimom

Min erfaring er 3 måneders samtale efter opstart og derefter en gang om året. Plus ekstra hvis der er særlige behov.

Anmeld Citér

22. februar 2024

Anonym

Vi har haft 3 i hendes tid 

Anmeld Citér

22. februar 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi havde opstartssamtale efter 3 mdr. (Mener jeg), og så har vi haft 1-2 samtaler, MEN kun fordi han har udfordringer med sproget.. Ellers ville de samtaler ikke være der.. Og han starter i børnehave her 1. Maj.. 

Hvis der ikke er nogle udfordringer, tænker jeg ikke, at de indkalder til møde.. Og hvis du gerne vil vide, hvordan det går med hende, så kan du jo bare spørge, når du henter hende

Anmeld Citér

22. februar 2024

Pb18

Udover ved opstart har vi aldrig været til samtale, hverken i vuggestue eller børnehaven. Og min datter overgår til skole i år. Vi har selv løbende taget fat i pædagogerne men generelt har vi aldrig tænkt at der var behov for at de decideret skulle indkalde os

Anmeld Citér

22. februar 2024

HilliHallo

Ehm. Tror vidst måske nr 2 var til en 3-mdr samtale. Og jeg mener faktisk at der er en eller anden algoritme for samtaler. Men den bliver ikke håndhævet. 

Egentlig synes jeg også det er rigtig mange ressourcer der går fra børnene, hvis pædagogerne skal afholde møder med forældre. Så giver det, i min optik, mere mening at indkalde til et møde, hvis behøvet opstår. Sådan har vi i hvertfald gjort. 

Så er I bekymret, så spørg efter et møde. Er I blod nysgerrige på at høre, så ville jeg bare tage den ved en afhentning. Hvis personalet altså er rummelige for en sludder kl 15  

Anmeld Citér

22. februar 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

I Faaborg Midtfyn

Har vi en opstartsamtale før de starter 

3 mdr efter de er startet

Overlevering til børnehave med forældre 

Hvis der er behov for ekstra samtaler, så får forældrene selvfølgelig det, det kan være hvis der er noget med sprog, adfærd eller andet relevant.

Snakker I ikke med pædagogerne når i afleverer eller henter ? Du skal tænke på at hver gang vi holder møder, skal vi dækkes ind eller gøre det i vores fritid, og dermed optjener afspadsering, som også går fra børnene, så hvis der ikke er en grund til at holde samtaler er det spild 

Anmeld Citér

23. februar 2024

Anonym

Skulle have haft 3 måneders samtale, der dog blev til 6 måneders samtale fordi vuggestuen var presset. 

Så havde vi en samtale da hun startede i børnehave.

Så 2 samtaler på 2,5 år. Det er helt fint. Hvis vi vil spørge om noget gør vi det - ellers stoler vi på personalet tager fat i os :-)

Anmeld Citér

23. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej! 

I Rødovre er det 3 måneders samtale også først igen når barnet skal videre til børnehave. 

derover er det kun samtaler hvis det er nødvendigt. Vi havde et pr ekstra samtaler fordi vores søn holdte sig meget for sig selv og var svær at få ind i lege med andre. Så der var bekymring om evt autisme (som dog blev afvist) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.