Gravid og nyt arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

447 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2024

Anonym trådstarter

Ohh fuck ! 

Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid, er gået dage 2 dage over tid ,og testen er positiv.. jeg har endelig efter en ledigheds periode fået mig et arbejde , med opsat den 1/3 .det kunne virkelig ikke være dårligere timet

Er simpelthen så følelsesmæssigt splittet lige nu andre der har stået i en lignende situation???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2024

Anonym

Jeg blev gravid 1 måned inde i mit nye chefjob

Anmeld Citér

21. februar 2024

Anonym

Hvis du er i tvivl om selve graviditeten, har jeg ingen råd. Hvis du er i tvivl mht jobbet, så vil jeg sige du skal tænke på dig selv uden dårlig samvittighed.

Jeg arbejder med HR, og både i min nuværende virksomhed samt tidligere kan jeg se, at virksomhederne til enhver tid tænker på det økonomiske og fremtiden. Og det skal de selvfølgelig også, ellers overlever de jo ikke.

Til gengæld er rigtig mange medarbejdere ALT for loyale, bliver hængende i jobs de ikke er tilfredse med eller hvor chefen er en røv. Eller som du har dårlig samvittighed over at blive gravid, til trods for at det er ganske normalt for kvinder i en vis alder (det ved virksomheden altså godt).

Så hvis ellers I er glade for en evt baby, så nyd dit nye job - du har ingen forpligtelser til at fortælle dem noget indtil videre.

Anmeld Citér

21. februar 2024

Anonym

Jeg fandt ud af at jeg var blevet gravid mellem jobsamtalen og opstart. Og det var endda "kun" et vikariat som jeg så skulle gå på barsel fra. Var også lidt i panik, men barnet var meget ønsket og der var intet med arbejdsgiver da jeg fortalte det

Anmeld Citér

21. februar 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Ohh fuck ! 

Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid, er gået dage 2 dage over tid ,og testen er positiv.. jeg har endelig efter en ledigheds periode fået mig et arbejde , med opsat den 1/3 .det kunne virkelig ikke være dårligere timet

Er simpelthen så følelsesmæssigt splittet lige nu andre der har stået i en lignende situation???

Blev gravid 1 måned efter nyt job. 
De ved jo når de ansætter kvinder, at der er chance/risiko for graviditet. 

Som en anden nævner, er du ikke forpligtet til at fortælle det endnu. Så du skal ikke have dårlig samvittighed

Anmeld Citér

21. februar 2024

Anonym trådstarter

De sidste 2 år har jeg gennemgået operationen med graviditet i æggelederen, med fjernelse af denne, samt en hjørnegravidittet . Så er både glad og nervøs nu , men for satan hvor har jeg det træls med timingen ift mit nye arbejde  

Anmeld Citér

21. februar 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

De sidste 2 år har jeg gennemgået operationen med graviditet i æggelederen, med fjernelse af denne, samt en hjørnegravidittet . Så er både glad og nervøs nu , men for satan hvor har jeg det træls med timingen ift mit nye arbejde  

Er ked af jeres tab. Vi mistede 3 gange inden 4. gang var lykkens gang, som jo var 1 måned i nyt job. 

Jeg var stoppet med at tænke “hvad nu hvis” hele tiden, hvorfor jeg også endelig søgte nye jobmuligheder. 

Uanset hvor meget man planlægger graviditet, kan det jo alligevel ikke helt planlægges, uanset timingen på diverse ting

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.