Kobberbryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. februar 2024

321

Hvis Man snart har kobberbryllup , hvordan er reglerne med morgensang og rundstykker ? 
skal man selv sørge for rundstykker eller gør venner/familie det ? 
for ved heller ikke om der kommer nogen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Reglerne er dem I selv finder på. Jeg har oplevet to gange kobberbryllup inden for de sidste par måneder. Til den første havde de intet forventet og blev ret overraskede da vi stod 10 mennesker med flag og morgenbrød. Til nummer 2 havde de selv skrevet ud at der var åbent hus fra klokken 7, så overraskelsen var ikke lige så stor men de blev da glade for alle os som stod der fra tidlig morgen. Der var ingen sang til nogen af dem.

Anmeld Citér

18. februar 2024

Tullebadulle

Har aldrig oplevet sang og musik ved kobberbryllup. Med mindre der blev holdt stor fest med dans,

Anmeld Citér

19. februar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Altså oprindeligt var det jo en overraskelse, at man blev vækket om morgenen. Til mine forældres sølvbryllup var det os børn, der stod for æresport, musik, morgenbrød ol. Mine forældre vidste dog at vi kom, så de havde dækket borde dagen før og betalte også for brødet. De kender jo traditionen. 

Til et kobberbryllup er børnene dog oftest for små til at kunne arrangere. Til vores kobberbryllup sagde vi det derfor selv til folk, at vi gerne ville se dem til morgenkaffe. Vores søskende planlagde da morgenen for os med halv æresport, sang ol. Vi fik dem også til at tage morgenbrød med, da man jo ikke selv kan tage hjemmefra. Vi betalte det dog selv, men vi havde jo så også selv halvt inviteret. 

Prøv at lægge en føler ud. Ved folk overhovedet I har kobberbryllup den dag? Få fortalt noget ala om det bliver spændende, om der kommer nogle der om morgenen el. så familie/venner er klar over, at I måske ønsker besøg. 

Jeg har så også prøvet at komme til morgensang hos et par til et sølvbryllup, der ikke anede, vi kom. Det var SÅ hyggeligt og man sad bare, hvor man kunne finde en plads. Der havde børnene selvsagt kaffe og brød med. 
Værre ville det dog være, hvis I forventer/håber på besøg og har gjort klar med borde el. og der så ingen dukker op. Så ja, læg en føler ud.

Anmeld Citér

19. februar 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Reglerne opfinder man jo fuldkommen selv - og man behøver jo (heldigvis, fristes jeg til at sige med et glimt i øjet) ikke at gøre noget særligt eller andet end man selv har lyst til. Vi har kobberbryllup om et års tid og jeg tænker ikke at der er nogen omkring os (eller os selv) det går op i det - hvis vi husker dagen kunne vi nok finde på at gå ud og spise eller en anden form for date

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.