Altså oprindeligt var det jo en overraskelse, at man blev vækket om morgenen. Til mine forældres sølvbryllup var det os børn, der stod for æresport, musik, morgenbrød ol. Mine forældre vidste dog at vi kom, så de havde dækket borde dagen før og betalte også for brødet. De kender jo traditionen.
Til et kobberbryllup er børnene dog oftest for små til at kunne arrangere. Til vores kobberbryllup sagde vi det derfor selv til folk, at vi gerne ville se dem til morgenkaffe. Vores søskende planlagde da morgenen for os med halv æresport, sang ol. Vi fik dem også til at tage morgenbrød med, da man jo ikke selv kan tage hjemmefra. Vi betalte det dog selv, men vi havde jo så også selv halvt inviteret.
Prøv at lægge en føler ud. Ved folk overhovedet I har kobberbryllup den dag? Få fortalt noget ala om det bliver spændende, om der kommer nogle der om morgenen el. så familie/venner er klar over, at I måske ønsker besøg.
Jeg har så også prøvet at komme til morgensang hos et par til et sølvbryllup, der ikke anede, vi kom. Det var SÅ hyggeligt og man sad bare, hvor man kunne finde en plads. Der havde børnene selvsagt kaffe og brød med.
Værre ville det dog være, hvis I forventer/håber på besøg og har gjort klar med borde el. og der så ingen dukker op. Så ja, læg en føler ud.
Anmeld
Citér