Blærebetændelse - nu svamp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. februar 2024

Anonym trådstarter

I sidste uge fik jeg begyndende ondt, når jeg tissede. Jeg har været på selexid siden onsdag morgen.

Jeg synes ikke, det gør lige så ondt, når jeg tisser, og jeg skal heller ikke sjattisse hele tiden, hvilket jeg skulle inden selexid. Jeg var også svimmel og sløj, men det er bedre. Jeg gætter på, at selexid er ved at tage blærebetændelsen.

Men jeg har ondt dernede i dag. Det svier og brænder på en lidt anden måde, og ikke kun når jeg tisser - hele tiden. Jeg tænker, at jeg måske har fået svamp. Når jeg læser om svamp, skulle det klø. Jeg har ingen kløe og ingen ændringer i udflåd.

Derfor: kan man have svamp uden kløe og ændret udflåd?

(Min læge ville ikke hjælpe før næste uge, når jeg er færdig med selexid.)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2024

Cerenia

Anonym skriver:

I sidste uge fik jeg begyndende ondt, når jeg tissede. Jeg har været på selexid siden onsdag morgen.

Jeg synes ikke, det gør lige så ondt, når jeg tisser, og jeg skal heller ikke sjattisse hele tiden, hvilket jeg skulle inden selexid. Jeg var også svimmel og sløj, men det er bedre. Jeg gætter på, at selexid er ved at tage blærebetændelsen.

Men jeg har ondt dernede i dag. Det svier og brænder på en lidt anden måde, og ikke kun når jeg tisser - hele tiden. Jeg tænker, at jeg måske har fået svamp. Når jeg læser om svamp, skulle det klø. Jeg har ingen kløe og ingen ændringer i udflåd.

Derfor: kan man have svamp uden kløe og ændret udflåd?

(Min læge ville ikke hjælpe før næste uge, når jeg er færdig med selexid.)

Det er normalt at få svamp efter en antibiotika behandling da du går ind og slår alle bakterier ihjel inklusiv de gode forneden. Når jeg har svamp føles det bare som irritation/der kommer let rifter.. ingen kløe eller udflåd. 

Anmeld Citér

19. februar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Prøv at smøre med Canesten. Det kan købes på apoteket uden recept. 

Anmeld Citér

19. februar 2024

Anonym

Jeg har haft svamp uden kløe og udflåd

Anmeld Citér

19. februar 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

Tarvelige læge der.. det er almen kendt at man nemt får svamp efter en ananbiotikakur fordi alt slås ihjel dernede både gode og dårlige bakterier = en masse plads for svampen at formere sig på. 

Smut du på apteket og få noget canesten i håndkøb, ingen grund til at lade det udvikle sig fordi lægen ikke gider.

Bonus: hvis det så ikke virker kan du i næste uge sige til lægen "og jeg HAR allerede behandlet for svamp"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.