Tabt arbejdsevne pga sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar 2024

Anonym trådstarter

Jeg har en arvelig sygdom, det er indtil videre kun konstateret, ikke yderligere undersøgt. Jeg har pt ingen særlige gener, men prognosen i det lange løb er ikke god.

Så kom jeg pludselig til at tænke på, hvad sker der egentlig hvis jeg fx om 10 år ikke længere kan arbejde - altså hvordan er jeg stillet rent økonomisk ?

Jeg ved at hvis det var en ulykke er jeg dækket via flere forskellige forsikringer, men hvad når det er langstrakt sygdom ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg har en arvelig sygdom, det er indtil videre kun konstateret, ikke yderligere undersøgt. Jeg har pt ingen særlige gener, men prognosen i det lange løb er ikke god.

Så kom jeg pludselig til at tænke på, hvad sker der egentlig hvis jeg fx om 10 år ikke længere kan arbejde - altså hvordan er jeg stillet rent økonomisk ?

Jeg ved at hvis det var en ulykke er jeg dækket via flere forskellige forsikringer, men hvad når det er langstrakt sygdom ?

Uden jeg er sikker, så husk selv at undersøge det. Men så er der vel tale om fleksjob, førtidspension? 

Jeg mener rent forsikringsmæssigt, så er man vist "kun" dækket ved mengrad efter ulykker og kritisk sygdom. Men tjek med dit forsikringsselskab.

Derudover kan man måske få sin pensionsopsparing, hvis man er nødt til at komme ud af arbejdsmarkedet pga sygdom.

Men som sagt, jeg er ikke sikker.

Anmeld Citér

15. februar 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Du skal kontakte dit forsikringsselskab og spørge hvordan du er stillet ift tab af erhvervsevne. Nu hvor du er blevet diagnosticeret, så kan du ikke (på rimelige vilkår) få ny forsikring, så forhåbentlig har du allerede gode forhold. Og så skal du være opmærksom på IKKE at ændre eller opsige forsikringsforhold fra nu af uden at tjekke indvirkning på sin ordning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.