Dobbelt donation succes/ ikke succes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

657 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. februar 2024

Anonym trådstarter

God aften kvinder

Må jeg høre om jeres dobbeltdonationer, hvor lange forsøg har det krævet for der var gevinst? Og del meget gerne jeres alder.

Jeg er 41 år, og har en masse mislykket forsøg bag mig med egne æg. Også Ivf.

Takker

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2024

Anonym

Min veninde blev gravid, ved nr 2 forsøg, og har den sødeste lille pige på 3 år.

Hun havde forsøgt i et par år, med sine egne æg, men de var desværre for dårlige, så da hun fik chancen for også at modtage æg, gik det heldigvis efter planen.

Jeg ved hun har fået rigtig mange spørgsmål, omkring hvilken overvejelser hun havde omkring, at fortælle sit barn, at det er lavet med både sæd og æg, fra fremmende, og om hun ikke syntes det var lidt mærkeligt at de ikke delte dna sammen overhovedet osv osv.

Hun har i hvert fald aldrig fortrudt sit valg.

Anmeld Citér

16. februar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Kan man overhovedet det i Danmark? 

Jeg var af den opfattelse, at min. den ene af forældrene skulle være kendt/biologisk. Og synes faktisk, at det er en god regel for barnets skyld. 

Anmeld Citér

16. februar 2024

Anonym

Aalborgtøsen skriver:

Kan man overhovedet det i Danmark? 

Jeg var af den opfattelse, at min. den ene af forældrene skulle være kendt/biologisk. Og synes faktisk, at det er en god regel for barnets skyld. 

Ja det er det hvis der er en sundhedsfaglig begrundelse for det.

Jeg synes det er så fint! 

Fra barnets synspunkt er det jo ikke anderledes end ved adoption, men jeg kan bestemt godt se forskellen fra forældrenes synspunkt.

Anmeld Citér

19. februar 2024

Mulleprutsmor

Profilbillede for Mulleprutsmor

Kan kun varmt anbefalde det. Vi fik 4 blastocyster ud af det . Fik det første æg lagt op i 2021/ gravid i første hug (fødte dog for tidlig), andet æg lagt op 2022/ gravid igen ( men fik medicinsk abort, da jeg blev akut opereret for galdesten) 3. Æg oplagt sommeren 2022/gravid igen ( fødte dog igen fortidlig) 

sidste æg ligger nu stadig på frys og bliver nok aldrig brugt- i det med 2 børn på kirkegården lige er hårdt nok. 

men før dobbelt donation prøvede vi med egne æg og manden sæd/ uden held, 2 gange æg ud. Samt insemination også prøvet . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.