Sertralinbehandling under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.748 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. februar 2024

Anonym trådstarter

Hej alle 

Jeg har været i sertralinbehandling (75 i dosis) i 5 år, og er nu gravid. Jeg har det godt, har fuldtidsjob, er godt gift og er gravid. 

Jeg har nu modtaget en indkaldelse til et møde på fødeafdelingen på baggrund af oplysningerne i min journal om angst. Har nogle af jer prøvet sådan en samtale, og kan fortælle lidt mere om formålet, og hvorfor de gør det? Har det noget at gøre med egnethed som forældre? 

Mvh. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2024

Agma

Profilbillede for Agma

Det har formentlig slet ikke noget med forældreegnethed at gøre bare rolig. Du skal heller ikke være bange for at sige til hvis du får det værre i din graviditet. Så kan de nemlig hjælpe dig ift  måske at få flere/længere jordemoderkonsultationer eller andet som du måske har behov for. 

Der er rigtig mange gravide med angst og også mange i medicinsk behandling. Uden at være sikker vil jeg tro at samtalen handler om hvordan du har det, dosis og se på om man evt. skal trappe lidt ned/stoppe et kort stykke tid inden fødsel fordi nogle børn kan få nogle abstinens symptomer efter fødslen. Men det skal jo vejes op imod mors behov for medicin. Derfor vil man nogle gange også anbefale at man bliver nogle dage på barselsgangen efter fødslen sådan så de kan observere for barnet for abstinenser. Men jeg tror også det varierer lidt alt efter dosis (som jeg ikke ved meget om) og den enkelte fødested. 

Du skal ikke være nervøs, men kan godt forstå din tanke. Du kan altid ringe og spørge hvad samtalen handler om, så du kan være bedst forberedt og tag altid bare din partner eller en anden med som du er tryg ved

Anmeld Citér

2. juli 2024

klavtetttee

Naturlige Antidepressiva - LINK SLETTET AF MODERATOR Jeg modtog min bestilling til tiden og pillerne virker rigtig godt.

Anmeld Citér

2. juli 2024

mbp

Profilbillede for mbp
Anonym skriver:

Hej alle 

Jeg har været i sertralinbehandling (75 i dosis) i 5 år, og er nu gravid. Jeg har det godt, har fuldtidsjob, er godt gift og er gravid. 

Jeg har nu modtaget en indkaldelse til et møde på fødeafdelingen på baggrund af oplysningerne i min journal om angst. Har nogle af jer prøvet sådan en samtale, og kan fortælle lidt mere om formålet, og hvorfor de gør det? Har det noget at gøre med egnethed som forældre? 

Mvh. 

Jeg har været til sådan en samtale under min nuværende graviditet, fordi jeg fik Sertralin og Quetiapin førhen. Men da vi forsøgte at blive gravide trappede jeg ud af Sertralin så jeg kun var på Quetiapin. Samtalen handlede bare om hvordan jeg havde det og hvordan medicinen måske kunne påvirke barnet.

På det hospital jeg var til samtale hos, skal man blive på barselsafdelingen i 2-4 dage efter fødslen (alt efter dosis) for at de lige kan holde øje med barnet.

Faktisk ville de have jeg skulle tilbage på Sertralin og trappe op på Quetiapin, bare fordi jeg har noget angst for fødslen. I stedet valgte jeg så at droppe Quetiapin helt, fordi medicinen gjorde at jeg heller ikke måtte føde på mit ønskede hospital, som er et mindre hospital med en kanon god fødeafdeling og som ligger nærmest i vores baghave, hvilket giver mig mere tryghed i forbindelse med fødslen, end at skulle køre i 1,5 time for et større og meget travlt hospital.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.