Anonym skriver:
Hej alle
Jeg har været i sertralinbehandling (75 i dosis) i 5 år, og er nu gravid. Jeg har det godt, har fuldtidsjob, er godt gift og er gravid.
Jeg har nu modtaget en indkaldelse til et møde på fødeafdelingen på baggrund af oplysningerne i min journal om angst. Har nogle af jer prøvet sådan en samtale, og kan fortælle lidt mere om formålet, og hvorfor de gør det? Har det noget at gøre med egnethed som forældre?
Mvh.
Jeg har været til sådan en samtale under min nuværende graviditet, fordi jeg fik Sertralin og Quetiapin førhen. Men da vi forsøgte at blive gravide trappede jeg ud af Sertralin så jeg kun var på Quetiapin. Samtalen handlede bare om hvordan jeg havde det og hvordan medicinen måske kunne påvirke barnet.
På det hospital jeg var til samtale hos, skal man blive på barselsafdelingen i 2-4 dage efter fødslen (alt efter dosis) for at de lige kan holde øje med barnet.
Faktisk ville de have jeg skulle tilbage på Sertralin og trappe op på Quetiapin, bare fordi jeg har noget angst for fødslen. I stedet valgte jeg så at droppe Quetiapin helt, fordi medicinen gjorde at jeg heller ikke måtte føde på mit ønskede hospital, som er et mindre hospital med en kanon god fødeafdeling og som ligger nærmest i vores baghave, hvilket giver mig mere tryghed i forbindelse med fødslen, end at skulle køre i 1,5 time for et større og meget travlt hospital.
Anmeld
Citér