Av mine kønslæber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.965 visninger
12 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2024

Anonym trådstarter

Jeg har simpelthen så over sensitive indre læber. Tror nok det kom efter min ældste (for 12 år siden) men jeg er ikke sikker på om det var sådan før. 

Det gør ondt når der røres ved dem, det svider når jeg har bukser på, trusser er ubehagelige. 

De er ømme ved penetration. Generelt er de bare pisse meget i vejen og jeg er træt af dem! 

Jeg har været ved læge og gynækolog der bare sagde at alt så normalt ud. Ja flot, det kan jeg jo ikke bruge til noget. 

Har også undersøgt om reduktion var en mulighed, men blev afvist på hospitalet, med at de ikke var alt for store.. 

Jeg er bare så træt af at være øm. 

Nogle erfaringer eller gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har simpelthen så over sensitive indre læber. Tror nok det kom efter min ældste (for 12 år siden) men jeg er ikke sikker på om det var sådan før. 

Det gør ondt når der røres ved dem, det svider når jeg har bukser på, trusser er ubehagelige. 

De er ømme ved penetration. Generelt er de bare pisse meget i vejen og jeg er træt af dem! 

Jeg har været ved læge og gynækolog der bare sagde at alt så normalt ud. Ja flot, det kan jeg jo ikke bruge til noget. 

Har også undersøgt om reduktion var en mulighed, men blev afvist på hospitalet, med at de ikke var alt for store.. 

Jeg er bare så træt af at være øm. 

Nogle erfaringer eller gode råd? 

Men er du sikker på at det er størrelsen på den der gør at det gør ondt? 
er det hele tiden eller i perioder ? 

hvis det er størrelsen har du jo mulighed for at få dem opereret mindre ved egen betaling hos plastickirurg. 

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men er du sikker på at det er størrelsen på den der gør at det gør ondt? 
er det hele tiden eller i perioder ? 

hvis det er størrelsen har du jo mulighed for at få dem opereret mindre ved egen betaling hos plastickirurg. 

Har vist ikke skrevet det er størrelsen? 

Det er enderne på dem, der bare er ømme hele tiden. Reduktion mente lægerne ikke var vejen frem. Altså fjerne den ømme del. 

De har slet ingen råd faktisk. Så jeg leder efter et eller andet råd.. 

Anmeld Citér

14. februar 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Men ved du hvorfor de er ømme? Er det “slid”, der kan fikses med anden materiale på undertøj eller creme (vær opmærksom på ikke at ødelægge dit miljø). Er det fordi du vasker med sæbe? Er det barbering? Kan du få en henvisning til en hudlæge?

Anmeld Citér

14. februar 2024

Cerenia

Det er typiske tegn på Lichen Sclerosus ☺️

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym trådstarter

Men ved du hvorfor de er ømme? Er det “slid”, der kan fikses med anden materiale på undertøj eller creme (vær opmærksom på ikke at ødelægge dit miljø). Er det fordi du vasker med sæbe? Er det barbering? Kan du få en henvisning til en hudlæge?

Nej jeg aner ikke hvorfor. 

Jeg bruger bomuldstrusser når jeg en sjælden gang går med nogle.

Jeg bruger ingen slags sæbe eller creme dernede 

Jeg barbere mig måske en gang årligt og har slet ikke hår på de indre kønslæber.. 

Det er kun dem jeg har problemet med og kun på det yderste af dem. 

Jeg kan prøve med en tid til en hudlæge. Men føler faktisk min læge er træt af mig

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym trådstarter

Cerenia skriver:

Det er typiske tegn på Lichen Sclerosus ☺️

Jeg har læst på lichen 

Men jeg har nærmest ingen af symptomerne. 

Ingen rødme eller hvide områder 

Ingen læsioner 

Ingen smerter ved sex 

Ingen papirs tynd hud 

Ingen blå mærker eller lign. 

Det er vitterligt kun mine indre kønslæber der er ramt af den her kroniske ømhed. 

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Har vist ikke skrevet det er størrelsen? 

Det er enderne på dem, der bare er ømme hele tiden. Reduktion mente lægerne ikke var vejen frem. Altså fjerne den ømme del. 

De har slet ingen råd faktisk. Så jeg leder efter et eller andet råd.. 

Forstod det som at det var størrelsen siden du har snakket med længere om operation. Det må du da virkelig meget undskylde at jeg så misforstod. 

Har ingen råd hvis det er hele tiden og det så åbenbart ikke er størrelsen 

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Forstod det som at det var størrelsen siden du har snakket med længere om operation. Det må du da virkelig meget undskylde at jeg så misforstod. 

Har ingen råd hvis det er hele tiden og det så åbenbart ikke er størrelsen 

Det er helt I orden

Anmeld Citér

14. februar 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Nej jeg aner ikke hvorfor. 

Jeg bruger bomuldstrusser når jeg en sjælden gang går med nogle.

Jeg bruger ingen slags sæbe eller creme dernede 

Jeg barbere mig måske en gang årligt og har slet ikke hår på de indre kønslæber.. 

Det er kun dem jeg har problemet med og kun på det yderste af dem. 

Jeg kan prøve med en tid til en hudlæge. Men føler faktisk min læge er træt af mig

Få en henvisning til en hudlæge eller en gynækolog - og lægen må være lige så træt af dig som han/hun nu engang er.. selvfølgelig skal du ikke leve med smerte i dig intimområde som endda også går ud over dit sexliv!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.