Fra tremmeseng til juniorseng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.590 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2024

Anonym trådstarter

Hej. Min datter på 21 måneder sover på eget værelse i sin tremmeseng.. nu skal hun så i junior seng, og hun har fået den og er meget glad for den. 
Men hun vil IKKE sove i den. Hun græder ulykkeligt, og står ud af sengen. 
i tremmesengen siger jeg godnat og sov godt efter en sang og så ligger hun sig til at sove så hun har egentlig en god rutine og er rigtig dygtig til at falde til ro, og sover uden at vågne om natten ca 11-12 timer.

jeg vil gerne have hende i juniorseng nu, inden hun begynder at prøve at kravle over kanten på tremmesengen for at undgå ulykker. 

Juniorsengen er med lave tremmer omkring og en åbning i fodenden.. 

hvordan får jeg overgangen til at blive bedst mulig for hende? Er det bare at tá tyren ved hornene og ligge igen og igen? Starte med middagslur i juniorsengen eller hvad tænker i?

PFT. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2024

HilliHallo

Ikke alle børn kravler ud over tremmerne. Og hvis hun gør, så er hun nu ved at være så stor, at hun kan gøre det uden det helt store dramatik. 

Ud af mine tre unger, har kun én kravlet ud. Og han var to år og gjorde det ganske galant. De har i øvrigt sovet i tremmeseng til de var 3år og nogle måneder. 

Blot for at fortælle, at jeg synes du skal lytte til dit barn og lade hende sove i tremmesengen. 

Anmeld Citér

13. februar 2024

Flnad84

Anonym skriver:

Hej. Min datter på 21 måneder sover på eget værelse i sin tremmeseng.. nu skal hun så i junior seng, og hun har fået den og er meget glad for den. 
Men hun vil IKKE sove i den. Hun græder ulykkeligt, og står ud af sengen. 
i tremmesengen siger jeg godnat og sov godt efter en sang og så ligger hun sig til at sove så hun har egentlig en god rutine og er rigtig dygtig til at falde til ro, og sover uden at vågne om natten ca 11-12 timer.

jeg vil gerne have hende i juniorseng nu, inden hun begynder at prøve at kravle over kanten på tremmesengen for at undgå ulykker. 

Juniorsengen er med lave tremmer omkring og en åbning i fodenden.. 

hvordan får jeg overgangen til at blive bedst mulig for hende? Er det bare at tá tyren ved hornene og ligge igen og igen? Starte med middagslur i juniorsengen eller hvad tænker i?

PFT. 

Kan man ikke tage den ene side af?

Anmeld Citér

13. februar 2024

Anonym trådstarter

Flnad84 skriver:

Kan man ikke tage den ene side af?

Nej desværre.. havde overvejet at save et par tremmer ud…  

Anmeld Citér

13. februar 2024

Anonym trådstarter

HilliHallo skriver:

Ikke alle børn kravler ud over tremmerne. Og hvis hun gør, så er hun nu ved at være så stor, at hun kan gøre det uden det helt store dramatik. 

Ud af mine tre unger, har kun én kravlet ud. Og han var to år og gjorde det ganske galant. De har i øvrigt sovet i tremmeseng til de var 3år og nogle måneder. 

Blot for at fortælle, at jeg synes du skal lytte til dit barn og lade hende sove i tremmesengen. 

Det ved jeg.. men min venindes dreng kravlede over og faldt ned med hovedet først, han fik nogle knubs men intet slemt gudskelov.. 

men ja så længe hun bliver ked holder jeg selvfølgelig fast i tremmeseng lidt endnu, er bare bekymret for hun kravler ud en dag og slår sig, og tænkte nogle måske havde forsøgt med en overgang eller havde et godt råd. Fx middagslur i den  

Anmeld Citér

13. februar 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hvor meget har du nede i juniorsengen? Når vi er gået over til juniorseng, har vi sat en sengehest op (er jo så ikke nødvendigt hos jer, når der er side på), og så en hel masse bamser og et dejligt tæppe udover dyne og pude.. Så føler de sig trygge, fordi der ikke er så meget plads.. 

Og så har vi siddet hos dem indtil de sov, indtil de var trygge nok til at være alene i den.. 

Derudover byggede vi den sammen med dem, hvor de hjalp.. På den måde vænnede de sig også til den og var ikke bare en stor skræmmende ting, der pludselig stod der 

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Hvor meget har du nede i juniorsengen? Når vi er gået over til juniorseng, har vi sat en sengehest op (er jo så ikke nødvendigt hos jer, når der er side på), og så en hel masse bamser og et dejligt tæppe udover dyne og pude.. Så føler de sig trygge, fordi der ikke er så meget plads.. 

Og så har vi siddet hos dem indtil de sov, indtil de var trygge nok til at være alene i den.. 

Derudover byggede vi den sammen med dem, hvor de hjalp.. På den måde vænnede de sig også til den og var ikke bare en stor skræmmende ting, der pludselig stod der 

God ide med at komme mere i den. Måske også jeg faktisk kan sætte hendes Sengerand på også, det må man sige er noget velkendt..  

men ja må sidde hos hende når hun føler sig klar..

Anmeld Citér

14. februar 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det er jo nok et spørgsmål om temperament, som så meget andet. Når jeg har ændret på ungernes sovevaner har jeg altid brugt det du kalder “tyren ved hornene”. Med andre ord: kærligt, bestemt, tålmodigt, vedholdende - og jeg har aldrig givet op. Alle vaner har altid ladet sig ændre, sjældent har det taget mere end nogle dage - og nøj hvor har vi vundet megen skøn søvn på den konto

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.