1,5 årig gagger meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.260 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2024

Anonym trådstarter

Min søn på næsten 1,5 år gagger vanvittig meget. Hver gang han spiser, så gagger han og der ryger ofte noget op - engang imellem kaster han helt op. 
Hans brækrefleks er meget sensitiv og han kan fx ikke engang tage en bibs sut i munden, uden at være ved at kaste op (Han bruger normalt et andet mærke). 
Da han var baby havde han ret slem silent refluks og jeg frygter lidt, at det er det der stadig spøger. Har I prøvet nogen lignende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2024

Lomm

Profilbillede for Lomm

Begge mine havde refluks, det stod decideret ud af den ældste, derfor var vi opmærksomme på det med den yngste også, selvom han slet ikke gylpede på samme måde. Den yngste på nu 9 har alle dage været enormt sensitiv i munden, der er meget han ikke vil spise og det var en kamp overhovedet at få ham på fast føde.

Han kaster op hvis det er noget han ikke kan få tygget ordentligt. Jeg kan ikke få lov at børste hans tænder, piller ved sygdom er også et problem, de bliver kastet op igen.

Refluks'en hænger ved den dag i dag, det er ikke problemer på daglig basis, men vi skal holde øje med hvad han spiser.

Men bortset fra det, så tror jeg sådan set ikke de 2 ting hænger sammen, jeg opfatter det som 2 forskellige ting, det ene er vel at han er fysisk sensitiv omkring drøblen, det andet er et problem med regulering af mavesyre samt lidt svag lukkeklap.

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Min søn på næsten 1,5 år gagger vanvittig meget. Hver gang han spiser, så gagger han og der ryger ofte noget op - engang imellem kaster han helt op. 
Hans brækrefleks er meget sensitiv og han kan fx ikke engang tage en bibs sut i munden, uden at være ved at kaste op (Han bruger normalt et andet mærke). 
Da han var baby havde han ret slem silent refluks og jeg frygter lidt, at det er det der stadig spøger. Har I prøvet nogen lignende? 

Hvad betyder gagger?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.