SiOd skriver:
Hej alle I kloge damer 
- Jeg fik fjernet spiral d. 15. januar
- Fik mens d. 20. januar
- Testede positiv på ÆL test d. 5. februar
- Vi havde sex d. 2.+3.+5.+6.+7. februae
dvs. Dette er min første cyklus efter 9 år med spiral.
Hvornår kan jeg evt. teste? Ved ikke hvornår jeg kan forvente min næste mens (hvis jeg får den) da jeg ikke kender længden på min cyklus. Ifølge beregnere med en gennemsnitlig cyklus på 28 dage, skulle jeg jo have haft ÆL d. 2. februar. Så tænker jeg har en lidt længere cyklus, da jeg jo først testede positiv d. 5. februar 
Hvis jeg sætter beregneren til at have en cyklus på 30 dage, så skal jeg teste d. 19. februar 
Man er altid 2+0 ved ægløsning uanset længden på ens cyklus. F.eks var min cyklus ofte 35+ dage, så min ægløsning lagde sent. Ved positiv æl-test kan der gå op til 48 timer før ægløsning finder sted.
Jeg regnede altid med ægløsning dagen efter positiv æl-test, så du er et sted mellem 2+1 og 2+2.
Hvor tidligt man kan teste for graviditet afhænger jo af hvornår ægget har sat sig, og dermed danner HCG.
Jeg har som det tidligste kunne teste positiv 3+2. Nogle kan allerede 3+0/3+1, andre kan først på forventet mens-dag 4+0.
Man kan ikke regne med en app, da den kun laver beregninger ud fra hvad du taster ind.
Du vil møde mange meninger om hvornår man skal teste/ikke skal teste, hvornår det er mest sikret/ikke sikret osv., men der er lige så mange meninger som vejret skifter i Danmark
Og min mening er, at man skal teste når man har lyst til at teste. Så gør hvad du føler er det bedste for dig 
Alt held og lykke 
Anmeld
Citér