Hej.
Jeg er gravid med nr. 3. Jeg er kun i uge 11, men er desværre allerede påvirket ekstremt af bækkenløsning. Jeg har desværre haft to lignende graviditeter med sygemelding fra henholdsvis uge 16 og uge 12 (hvor jordemoderen til nakkefold tvang mig til læge).
Jeg har så svært ved at trække stikket. Denne gang er jeg dog ledig og har ingen idé om hvad jeg kan forvente af jobmuligheder, men lige nu ville jeg ikke være i stand til hverken at tage fysisk arbejde eller sidde på en kontorstol en hel dag. Så slemt er det desværre allerede.
Jeg spurgte lægehuset igår hvad man gør, da jeg jo er ledig og de mente bare jeg skulle sygemelde mig og først komme til dem når a-kassen bad om noget, men jeg kan ikke lide at sygemelde mig uden en læge har sagt god for det.
Er det virkelig blevet sådan, at man bare selv bestemmer og ikke kan forvente en faglig lægeundersøgelse/vurdering inden? Udfra tidligere erfaring ved jeg jo godt det kun går den forkerte vej, men vil bare ikke risikere at sygemelde mig og så ikke have lægen med og så risikere ikke at få dagpenge.
Får man overhovedet dagpenge når man er sygemeldt? Optjener man overhovedet ferie, når man er ledig og sygemeldt med graviditetsbetinget sygdom? Er lige blevet ledig, så jeg har ingen forstand på dagpengesystemet. Skal jeg ringe til a-kassen? Udbetaling Danmark? Sygedagpenge? Eller?
Nogen som kan hjælpe?
Anmeld
Citér