Operationssår- med billede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.865 visninger
8 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2024

Anonym trådstarter

Hej

jeg har fået foretaget en operation for 2,5 uge siden. Idag er det noget som jeg synes ligner betændelse. Jeg sendte billede til min lægeklinik og sygeplejersken svarede at det nok bare er lidt væske.

jeg er dog lidt usikker på om jeg skal insistere på at blive tilset?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Hej

jeg har fået foretaget en operation for 2,5 uge siden. Idag er det noget som jeg synes ligner betændelse. Jeg sendte billede til min lægeklinik og sygeplejersken svarede at det nok bare er lidt væske.

Jeg ville ringe til lægen og få det tilset. Det ser,  for mig, betændt ud.

Anmeld Citér

7. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej

For mig ser det ikke betændt ud. Men ligner sårvæske. Men jeg synes helt klart at du skal bede om at komme i en sygeplejeklinik så dit sår kan behandles rigtigt, da det er vigtigt at såret heler fra bunden. Mvh hjemmesygeplejersken som dagligt behandler sådanne sår. 

Anmeld Citér

7. februar 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Når man ser resten af såret, synes jeg det ser fint ud. Der er ingen rødme eller hævelse. Jeg kan godt se det gullige flåd. Har du tørret det væk, og hvad sker der så efterfølgende? Bliver det ved med at sive?

Anmeld Citér

7. februar 2024

Alha

Profilbillede for Alha

Det er sårvæske. Der er ingen rødme, pus eller hævelse at se. Et andet symptom på infektion kan være feber. Umiddelbart ville jeg ikke være bekymret.

/Sygeplejersken

Anmeld Citér

7. februar 2024

Anonym trådstarter

Alha skriver:

Det er sårvæske. Der er ingen rødme, pus eller hævelse at se. Et andet symptom på infektion kan være feber. Umiddelbart ville jeg ikke være bekymret.

/Sygeplejersken

Tak for svar. Jeg tænkte bare at der er ret vildt at det væsker nu her efter 3 uger og er gulligt

Anmeld Citér

7. februar 2024

Anonym trådstarter

Jeg har prøvet at rense området men det siver stadig. Det der bekymrer mig er, at der er gået 3 uger. Tak for svar

Anmeld Citér

7. februar 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92
Anonym skriver:

Jeg har prøvet at rense området men det siver stadig. Det der bekymrer mig er, at der er gået 3 uger. Tak for svar

Jeg ville få det tjekket. Jeg havde et sår efter fjernelse af skønhedsplet, som jeg ikke gik til lægen med, selvom jeg var usikker på om det helet rigtige. Det endte med at såret gik op efter jeg fik fjernet stingene. Jeg kom på penicillin og fik fjernet nogle flere sting som ikke var blevet fjernet først gang Så nu har jeg et stor ar på skulderen. Så for en sikkerheds skyld få det tjekket

Anmeld Citér

8. februar 2024

Anonym trådstarter

Jeg blev i dag podet og afventer svar ift infektion. De mener det kan være hyper granulering

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.