Male skabe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hej! 
vi har nogle meget gamle indbyggede skabe i boligen, og er glad for dem for de er rummelige uden at optage for meget plads. Men de er 60 år gamle og meget brune ville gerne male dem hvide.. 

Har nogen prøvet at male med en glans 90 træmaling? Vil i anbefale flere tynde lag og hvad rulle brugte du/i? 

jeg tænker en skumrulle, og så meget tynde lag hellere lave 3-4 lag fremfor et tykt.. men ja søger lige lidt erfaringer da jeg aldrig har malet skabe før? 

tænker en glans 90 fordi jeg gerne vil have en flot blank flade til sidst.. men vil det være for voldsomt? Vedhæft gerne billede af malerprojekt og hvilken glans hvis du/i vil dele lidt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2024

Anonym

Hvis de er sådan blanke/olieret-agtigte i det, så vil jeg lidt advare. Jeg forsøgte mig det samme med sådan et par alm. værelsesdøre fra 60'erne i en lejlighed. Og det blev ved med at trænge igennem med noget olie og lave underlige brune bobler. Måtte give op til sidst og sende dem til professionel for at få dem malet/lakeret.

Du skal ihvertfald lige tjekke op på det, og i så fald få noget specielt maling nok...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

7. februar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Hvis de er sådan blanke/olieret-agtigte i det, så vil jeg lidt advare. Jeg forsøgte mig det samme med sådan et par alm. værelsesdøre fra 60'erne i en lejlighed. Og det blev ved med at trænge igennem med noget olie og lave underlige brune bobler. Måtte give op til sidst og sende dem til professionel for at få dem malet/lakeret.

Du skal ihvertfald lige tjekke op på det, og i så fald få noget specielt maling nok...

Ja det ser mystisk ud

Anmeld Citér

7. februar 2024

Anonym

Vi har haft malet låger (og en mørk træ hoveddør på indvendig side) i 60’er hus. Vi bor der ikke mere og jeg har desværre heller ikke nogle billeder. 
Jeg malede med en almindelig fin rulle til vægge (faktisk bare fordi jeg fik et flip da jeg var igang med at male væggene entreen hvor begge dele var i…så de fik bare lige en tur med vægmalingen i samme omgang…hehe) 

Erfaring: spærregrunder først 1-2 lag og derefter maling i ønskede glans og farve

Spærregrunder er også et mirakel middel til farver på væggene som kan være svære at dække med hvid

Anmeld Citér

8. februar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Vi har haft malet låger (og en mørk træ hoveddør på indvendig side) i 60’er hus. Vi bor der ikke mere og jeg har desværre heller ikke nogle billeder. 
Jeg malede med en almindelig fin rulle til vægge (faktisk bare fordi jeg fik et flip da jeg var igang med at male væggene entreen hvor begge dele var i…så de fik bare lige en tur med vægmalingen i samme omgang…hehe) 

Erfaring: spærregrunder først 1-2 lag og derefter maling i ønskede glans og farve

Spærregrunder er også et mirakel middel til farver på væggene som kan være svære at dække med hvid

Må jeg lige have købt hjem! Står faktisk også og skal male hvid på en væg over en rød farve

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.