Føler mig ensom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

349 visninger
2 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. februar 2024

Anonym trådstarter

Jeg har bare lige brug for at få luftet ud...

Jeg føler mig så ensom og jeg føler mig ikke som en, der er værd at bruge tid på. Jeg føler, jeg er til besvær, hvis jeg prøver at fortælle, når noget er svært, jeg føler, jeg giver af mig selv hele tiden og jeg har sådan brug for, at der er nogle, som tager sig af mig. Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal gøre af mig selv nogle gange

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har bare lige brug for at få luftet ud...

Jeg føler mig så ensom og jeg føler mig ikke som en, der er værd at bruge tid på. Jeg føler, jeg er til besvær, hvis jeg prøver at fortælle, når noget er svært, jeg føler, jeg giver af mig selv hele tiden og jeg har sådan brug for, at der er nogle, som tager sig af mig. Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal gøre af mig selv nogle gange

Kram til dig

Det er da en øv-følelse du går rundt med. Det er også nogle hårde tanker du har om dig selv. Men godt at du får “sagt” den højt! 

Er/bor du alene? Har du børn? Familie? Kæreste? 

Hvad er det der gør du føler du er til besvær? I hvilke situationer? 

Og på hvilken måde giver du af dig selv hele tiden? 

Du bliver nødt til at tro på at du er god lige netop som du er. At du duer til en masse og du er værd at være sammen med! Det tager tid og sker ikke fra den ene dag til den anden.

Det kunne også være en idé at melde dig til noget. En fritidsinteresse af en art. Noget der interesserer dig. Jeg går fx til gospel. Jeg ELSKER det. Det giver energi, jeg kommer lidt væk hjemme fra, møder nye mennesker og får tankerne ledt væk fra hverdagens trummerum.

Jeg går også til en holdsport, som jeg altid har haft interrese for og det at få motion og være en del af er hold og det fælleskab der følger med, er bare så fedt. Det giver mig så meget energi til at være en god udgave af mig selv. Både over for min mand og børn, men også min øvrige familie og veninder. 

Gør noget godt for dig selv! Det er vigtigt.

Anmeld Citér

3. februar 2024

Cerenia

Måske du kan have gavn af at praktisere selvkærlighed og omsorg for dig selv. 
Hvad med at se en psykolog og arbejde med hvor dit dårlige selvværd kommer fra og få det godt i dig selv?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.