Frygtelig grådlabil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.209 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. februar 2024

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg er en kvinde på 41 år, jeg har altid været følsom og har nemt kunne græde når jeg har holdt taler, når jeg har været til bryllupper og andet smukt men selvfølgelig også i forbindelse med sørgelige ting. Det sidste års tid er jeg dog blevet helt forfærdeligt grådlabil, jeg græder (bliver rørstrømsk) når jeg kommer til at tænke på noget der vækker nogle følelser - fx er jeg lige nu igang med jobskifte og jeg tuder ved tanken om at jeg skal sige farvel til min leder som jeg har haft det rigtig godt med. Min leder har set mig og anerkender mig og særligt det sidste halve år er jeg begyndt at græde når jeg er blevet rost og anerkendt af min leder. 

Det er som sådan ikke et personligt problem for mig men jeg synes det er skide træls at komme ind i den "rolle". Jeg er jo med på at det er fordi der er noget på spil indeni mig at jeg reagerer.

Jeg efterlyser nogle teknikker til at kunne bremse mig selv i disse situationer så jeg ikke bliver ved med at være hende tudemarie.

Håber nogle kan hjælpe? 

På forhånd tak��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Hej alle

Jeg er en kvinde på 41 år, jeg har altid været følsom og har nemt kunne græde når jeg har holdt taler, når jeg har været til bryllupper og andet smukt men selvfølgelig også i forbindelse med sørgelige ting. Det sidste års tid er jeg dog blevet helt forfærdeligt grådlabil, jeg græder (bliver rørstrømsk) når jeg kommer til at tænke på noget der vækker nogle følelser - fx er jeg lige nu igang med jobskifte og jeg tuder ved tanken om at jeg skal sige farvel til min leder som jeg har haft det rigtig godt med. Min leder har set mig og anerkender mig og særligt det sidste halve år er jeg begyndt at græde når jeg er blevet rost og anerkendt af min leder. 

Det er som sådan ikke et personligt problem for mig men jeg synes det er skide træls at komme ind i den "rolle". Jeg er jo med på at det er fordi der er noget på spil indeni mig at jeg reagerer.

Jeg efterlyser nogle teknikker til at kunne bremse mig selv i disse situationer så jeg ikke bliver ved med at være hende tudemarie.

Håber nogle kan hjælpe? 

På forhånd tak��

Kan det være hormonelt? Måske du stille og roligt er på vej i overgangsalderen? Så er der måske noget kostændring eller kosttilskud, der kan få dig tilbage på “normalt” niveau.

Anmeld Citér

2. februar 2024

Cerenia

Vejrtrækningsøvelser når du mærker gråden er godt ☺️

og ellers vil jeg sige . Accept af at du er er sensitivt væsen som er i dyb kontakt med dine følelser er vejen frem. 

Anmeld Citér

3. februar 2024

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg vil også gerne som en anden skriver, anbefale vejrtrækningsøvelser. Bare sådan helt gammeldags, ind af næsen, mens du tæller til feks 8, og udånding gennem munden, mens du tæller til 8. Høre det 5-10 gange, stille og roligt.

Og ellers måske noget hormonelt. Det sker vist for de fleste, når man rammer de omkring 40 år

Og ellers er det da ok, at blive "ramt" så længe det er på noget positivt, som det jo lyder til, at det er. Vh Stine 

Anmeld Citér

3. februar 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej alle

Håber nogle kan hjælpe? 

På forhånd tak��

Jeg kan tude over reklamer. Hehe..Sådan har det været i mange år. Jeg får hurtigt tårer i øjnene.  Som næsten alt kan få mig til at tude .

Det er bare mig. Jeg er sensitiv.

Det er da ok at græde over at skulle forlade en arbejdsplads (det ser jer næsten hver gang en stopper, fra både personen men da også kollegaerne)

Men ja vejrtræknings øvelser. Prøv det. 

Anmeld Citér

3. februar 2024

B&J

Serier, disney film, taler, tanken om min dejlige familie, når min søn gør nåede ekstra han Er autist.

Ja så hyler jeg ogndet har jeg gjord altid jeg har sagt det er okay fordi det er en del af mig og det gør mig stærk og rolig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.