Tre ufrivillige aborter. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.244 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. februar 2024

Anonym trådstarter

Jeg har lige tabt en graviditet for tredje gang i streg indenfor et halvt år og er ved at miste modet, håbet og store dele af min livskvalitet. Det fylder det hele.

2 x MA og nu en SA �� Sidste gang nåede vi at se hjerteblink.

De to første graviditer skete naturligt, og her tredje gang var gennem  2. inseminationsforsøg. Jeg er ikke sikker på, jeg kan blive henvist til udredning for gentagne graviditetstab, da den sidste abort var meget tidligt, omkring 4+3. Er der nogen af jer, der har erfaring med alligevel at blive udredt? Eller i det hele taget med gentagne tab?

Jeg er så fortvivlet og ked af det og søger alle de gode råd, jeg overhovedet kan få. Om jeg så skal begynde at banke i bordet hos lægen. Nu vil jeg have min baby og tages alvorligt ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2024

Anonym

Efter tre dokumenterede tab kan i blive udbredt, tidlige eller ej. 

Jeg er ked af dine tab. Det er skide hårdt hver gang, vi var også igennem nogle

Anmeld Citér

1. februar 2024

Anonym trådstarter

Og hvad gør en graviditet dokumenteret? 
Kun ved to af dem blev jeg scannet. Den sidste var jeg for kort henne. 

Også ked af at høre om dine tab. Gjorde du/I noget, og i så fald hvad? Og hvad hjalp dig psykisk? 

Anmeld Citér

1. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Og hvad gør en graviditet dokumenteret? 
Kun ved to af dem blev jeg scannet. Den sidste var jeg for kort henne. 

Også ked af at høre om dine tab. Gjorde du/I noget, og i så fald hvad? Og hvad hjalp dig psykisk? 

Lægen skal have været med inde over for at kunne dokumentere det med evt blodprøver, ellers bliver man 9 ud af 10 gange ikke sendt videre i systemet. 

Vi nåede ikke så langt, jeg blev gravid for 3. Gang og 2 års forsøg 3 uger inden vi starter i behandling. Vi havde fået tager blodprøver i mellemtiden og jeg var blevet scannet. De fandt ingen årsdag til hvorfor vi havde mistet eller hvorfor vi havde brugt så lang tid på at opnå gravditet. Det blev slået hen som sort uheld.

Jeg endte med at gå til psykolog efter jeg havde født fordi jeg var så påvirket af det hele. Fødte for tidligt og blev indlagt så jeg var bange for at miste mit barn. 

Anmeld Citér

1. februar 2024

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Helt tilfældigt. Fandt min læge ud af at jeg lå med mit d vitamin ned 9 skulle vist være 23 el. Jeg kan ikke huske hvordan. Vi kom ind på det men sådan blodprøve for vitamin og mineraler. 

Efter jeg fik en SA i uge 14. Bestille min lægen sådan en da fandt vi ud af det. (Jeg havde i alt 5 sa men de  lå i uge 6 og 7 og 9 )

Det eneste forskel jeg gjorde efter. Jeg begyndte på en høj D vitaminpille. Og det lykkedes os at være gravide hele vejen igennem og barnet er snart 3 år .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.