Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg har et venner der venter en lille pige og er blevet enige om hendes navn, men ikke hvordan det skal staves - og jeg kan heller ikke bestemme mig - så nu spørger vi her
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Victoria Elenora lyder som aristokratiske navne, og så passer Sophie bedst til, synes jeg.
Der var jo engang en dansk baronesse/prinsesse? ved navn Eleonora Sophie.
Hun vil højst sandsynlig skulle stave sit mellemnavn, så jeg ville vælge Sophie med ph, da hun altid ville skulle stave det
MoarHvidovre skriver: Hun vil højst sandsynlig skulle stave sit mellemnavn, så jeg ville vælge Sophie med ph, da hun altid ville skulle stave det
Men med så mange navne er det måske ikke 3. navn der bliver spurgt mest til
Jeg ville stave det Sophie
Nej, det er rigtigt, men hvis hun bruger navn 2 og 3 vil hun alligevel altid skulle stave navn 2
Jeg ville vælge Sofia når de 2 andre ænder på A Men ellers synes jeg bedst om Sofie
Det er godt nok lange navne sat sammen og så tre sf dem efterfulgt af et efternavn… ville selv blive træt af det. Kan ikke stå på en blanket overhoved. ville vælge to af dem kun.
Hvis det skal være halvroyalt og med to mellemnavne så vil jeg bestemt mene Sophie. De to andre navne er gamle adelige navne og det er det sidste også stavet Sophie. Sofie er mere “landligt”/ almindeligt i stavemåden.
Hvad skal kaldenavnet være? Victoria?
Man kommer ikke til at råbe “Victoria Eleonora… kom en til bordet”.
Personligt synes jeg Leonora Sophie er flot sammen.
Det er alle sammen flotte navne…. Faktisk alle nogen vi overvejede ved en pige. Vi fikkså drenge . Men igen - måske er tre i overkanten sammen.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128