Smid bleen tak ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.789 visninger
10 svar
11 synes godt om
30. januar 2024

Mand eller mus eller intet

Halløjsa

Tips omkring ble afvænning,

Vi er i gang med at prøve at inspirere vores datter på 3 år til at smide bleen men vi oplever ikke at hun er særlig interesseret, hverken potte eller toilet træning . Er der nogen der har nogle gode tips til at begynde at inspirere dem til renlighed . ? 

Hilsen tøffelhallen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2024

Pb18

Jeg ville vente. Hvis hun ikke er interesseret, så er tiden med flyverdragt mm bare ikke det fedeste tidspunkt med uheld. Børn er klar på forskellige tidspunkter, hellere vente så det bliver en god oplevelse 

Anmeld Citér

30. januar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Vi købte en 'pottebog' med en historie om en prinsesse, der nu var blevet så stor, at hun skulle smide bleen. Den læste vi i MANGE gange og det skabte interesse. 

Ellers så vent til I har nogle sammenhængende ferie-/fridage, hvor I ikke skal en masse og så prøv at tage den af hende i dagtimerne.
Enig i, at det er optimalt at vente til hun er ude af flyverdragt-perioden. I hvert fald før I går all-in. I kan jo godt stille en potte frem og snakke om den og opfordre til at prøve at sidde på den osv. Ros ros ros når det lykkes på potten er også altid godt.  

Anmeld Citér

30. januar 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mand eller mus eller intet skriver:

Halløjsa

Vi er i gang med at prøve at inspirere vores datter på 3 år til at smide bleen men vi oplever ikke at hun er særlig interesseret, hverken potte eller toilet træning . Er der nogen der har nogle gode tips til at begynde at inspirere dem til renlighed . ? 

Hilsen tøffelhallen

Hvis hun ikke er interesseret, så vent. Og som de andre siger, vent til efter flyverdragt sæsonen her, hvis hun ikke viser interesse alligevel.. 

Prøv hvis I har vinterferie, at gør  det der, eller i påskeferien, sådan at I har flere fri dage i træk��

Anmeld Citér

30. januar 2024

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Vores søn har nægtet at smide bleen. Han er nu 3,5 og godt på vej. Vi har et skema hvor vi sætter krydser og så er der belønning ved små mål (såsom at prøve at sidde på toilet, tisse, mm). Og så hjemme og i børnehaven startede vi i det små. 30 min uden ble og så måtte han sætte et klistermærke i en bog i børnehaven og et kryds herhjemme. Han får ble på når han skal lave lort, flyverdragt på og sove

Anmeld Citér

30. januar 2024

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Min datter var ikke interesseret i det, men altså det havde jeg heller ikke forventet. Hvordan skulle hun vide at det var noget hun skulle være interesseret i?

Hun var lige fyldt 2, og jeg stødte på en 3-dages metode på nettet. Så det gjorde vi. Rullede tæpper væk i stuen, fik afsat 2-3 dage til det, hvor vi havde fuld fokus på det, ikke fjernsyn og så meget andet, men var i stedet sammen hele tiden, med masser af nærvær. Hun havde et uheld på gulvet den ene gang, og så rullede bolden ligesom derfra, som om der var en lampe der tændtes hos hende. Potten blev ikke rigtig brugt, måske et par gange, ellers kom hun hurtigt over på børnesædet på toilettet, og havde kun natbleer efterfølgende. Der havde selvfølgelig været et par uheld med tis, men ikke noget nævneværdigt. Vi gjorde det om sommeren, hvilket kan anbefales, for så kunne hun rende rundt med bar numse de der 2-3 dage

Anmeld Citér

31. januar 2024

Mand eller mus eller intet

Tak for jeg svarer Jeg  tror vi bare ser tiden an ser på hvad der sker nærmest fremtid. 

Anmeld Citér

11. februar 2024

skrubtus

Profilbillede for skrubtus
Mand eller mus eller intet skriver:

Halløjsa

Hilsen tøffelhallen

Vi gjorde det med  af med vores dreng, han ville heller ikke potte eller toilet, men sad på hug når han skulle af med noget, derfor tog vi bleen af  lagde papir på gulvet, lod ham sidde på hug, så fik han tisset eller lavet.

Anmeld Citér

11. februar 2024

årgang84

Profilbillede for årgang84

Sæt potten frem 

Køb samme type til begge badeværelser. 

Vi havde stort set altid vores med på wc. Eller de kom rendende og ville snakke så kunne de jo sidde på potten. Med tøj. 

Vores fik interesseren da ældre i dagplejen begyndte. Så købte jeg potte der lignede dagplejens. Og dem havde vi også med rundt. 

Anmeld Citér

12. februar 2024

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

At blev ble fri. Er forældres valg. I de fleste tilfælde.

Når man har valgt. Skal man lave en ny rutine og den kan tag 2 dage op til 3uger 6 uger. 

Måske kan I bruge blen som underbukser imens i lærer rutinen at kende. Også kan i mærke Hvornår tiden er helt inde til at tag blen væk. 

Hvornår skal man prøve at sidde på potte/ wc  også må man tag de uheld der er med. I starten.

Fx før vi spiser (det gør man i børnehaver) 

Alt nyt er svært. 

Snakke med pædagogen i børnehaven eller der hvor barnet er. Ekstra tøj med i en periode. 

Vi i Danmark er længe om at tag blen væk i forhold til alle andre lande. Der er faktisk nedsæt en gruppe I Danmark der ved at finde ud af hvordan man sætter igang i blefri før. 

Det er forældres valg. Og at man holder fast i det valg og tag det med uheld som at være en naturlig periode børn går igennem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.