Nu med 5 aborter i baggagen.. hvad nu?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.988 visninger
1 svar
0 synes godt om
29. januar 2024

Bubbi11

Profilbillede for Bubbi11

Som overskriften siger har jeg nu haft min 5. Abort i træk indenfor de sidste 2 år.. vi har en søn fra 2021 som lykkedes i første forsøg uden aborter undervejs.. men nummer 2 har vist sig ikke at være sådan lige til.. min historik er: 

1xMA gået til grunde i uge 9

1xbio (4+5)

1xMA gået til grunde 6+5

1xSA 6+4

1xMA gået til grunde 6+2 (her fik jeg progesteron tilskud)

Vi er naturligvis i gang med udredning og har indtil videre fået taget test for blodets størkneevne (intet fundet) og kromosomundersøgelse (ikke fået svar endnu men de forventer ikke der bliver fundet noget da vi har en rask søn i forvejen).. næste step er udredning hos enheden for gentagne tab i aalborg. 
andre der har prøvet at abortere igen og igen da i skulle lave barn nummer 2?! Og hvad var jeres historie? Fandt i ud af hvorfor det var sket? Eller lykkedes det bare lige pludselig på mirakuløs vis? 
jeg har ærligt ikke meget håb og forventning til at den næste graviditet er en keeper så håber på nogle kan komme med deres erfaringer og fortælle at det rent faktisk kan lykkes

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Bubbi11 skriver:

Som overskriften siger har jeg nu haft min 5. Abort i træk indenfor de sidste 2 år.. vi har en søn fra 2021 som lykkedes i første forsøg uden aborter undervejs.. men nummer 2 har vist sig ikke at være sådan lige til.. min historik er: 

1xMA gået til grunde i uge 9

1xbio (4+5)

1xMA gået til grunde 6+5

1xSA 6+4

1xMA gået til grunde 6+2 (her fik jeg progesteron tilskud)

Vi er naturligvis i gang med udredning og har indtil videre fået taget test for blodets størkneevne (intet fundet) og kromosomundersøgelse (ikke fået svar endnu men de forventer ikke der bliver fundet noget da vi har en rask søn i forvejen).. næste step er udredning hos enheden for gentagne tab i aalborg. 
andre der har prøvet at abortere igen og igen da i skulle lave barn nummer 2?! Og hvad var jeres historie? Fandt i ud af hvorfor det var sket? Eller lykkedes det bare lige pludselig på mirakuløs vis? 
jeg har ærligt ikke meget håb og forventning til at den næste graviditet er en keeper så håber på nogle kan komme med deres erfaringer og fortælle at det rent faktisk kan lykkes

Vi mistede 3 gange før vi fik vores datter i 2022. Kom i udredning, men man fandt ikke en årsag. Dog fandt man ud af at jeg har for lavt stofskifte og antistoffer, hvilket kunne have betydning for de gentagne tab. Som et forsøg skulle jeg tage Lutinus (progesteron) fra positiv test og hele første trimester (1 pille til nat) ved ny graviditet. Og så lykkedes det at få vores datter

Vi gik i gang med nr. 2 da vores datter var 6 mdr. pga. vores historik. Det lykkedes i juni 2023, men vi mistede desværre. Nåede ikke at starte Lutinus, for testen var allerede meget svag da jeg fandt ud af det tæt på forventet mens (det er for mig meget dårlige tegn), og mit stofskifte var slet ikke velreguleret. 

I november 2023 testede jeg igen positiv (ca. 3+3), og er nu 16+1. Mit stofskifte var/er velreguleret, og fik igen Lutinus fra positiv test og hele første trimester. 

Er ked af at hører om jeres tab det er forfærdeligt at gennemgå. Jeg håber at udredningen på en eller anden måde kan hjælpe jer, og at I snart får en vellykket og blivende graviditet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.