Kæreste sorger hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.306 visninger
4 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2024

Anonym trådstarter

Min x er alkoholiker det lykkes ham at være ædru denne gang i 4 måneder (viste sig det kun var 3 en halv) 

Jeg har lovet mig selv ikke at gå tilbage til ham denne gang vi er flyttet fra hinanden og har ingen fælles børn. Men sås tit

Han faldt i for 5 dage siden hvor jeg fandt ud af det hvertfald  hvor jeg så stoppede alt med ham han to så på kamp druk I 3dage og var yderst ubehalig.

Nu de sidste par dage har han igen ikke drukket kommer med de søde beskeder er ked af det undskylder vil ikke undvære mig og mine børn I hans liv lover aldrig at drikke igen og fuck det gør ondt jeg er så ked af det og har ikke lyst til aldrig at skulle se ham igen.

Ville faktisk selv været taget på druk tur idag som jeg ellers aldrig gør for at glemme det hele men i stedet ligger jeg bare hjemme og græder.

Bliver det nogen sinde beder ved jo han ikke er god for mig men det forsvinder min kærlighed til ham ikke af

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Min x er alkoholiker det lykkes ham at være ædru denne gang i 4 måneder (viste sig det kun var 3 en halv) 

Jeg har lovet mig selv ikke at gå tilbage til ham denne gang vi er flyttet fra hinanden og har ingen fælles børn. Men sås tit

Han faldt i for 5 dage siden hvor jeg fandt ud af det hvertfald  hvor jeg så stoppede alt med ham han to så på kamp druk I 3dage og var yderst ubehalig.

Nu de sidste par dage har han igen ikke drukket kommer med de søde beskeder er ked af det undskylder vil ikke undvære mig og mine børn I hans liv lover aldrig at drikke igen og fuck det gør ondt jeg er så ked af det og har ikke lyst til aldrig at skulle se ham igen.

Ville faktisk selv været taget på druk tur idag som jeg ellers aldrig gør for at glemme det hele men i stedet ligger jeg bare hjemme og græder.

Bliver det nogen sinde beder ved jo han ikke er god for mig men det forsvinder min kærlighed til ham ikke af

Det bliver ikke bedre af sig selv. Der er en chance for det kan blive bedre hvis han modtager misbrugsbehandling, faktisk gennemfører det og tager det videre i sit liv.

Og undskyld, men det lyder ikke som et sundt forhold til alkohol, at man vil tage på druktur for at glemme det hele. Det er jo ofte en vej mod misbrug at man drikker som form for selvmedicinering, for at dulme tristhed/smerte osv. 

Måske kunne du støtte ham i at komme i behandling, være der sammen med ham som pårørende? Og måske kommer i stærkere ud af det som par, med et sundere forhold?

Anmeld Citér

27. januar 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Nej, det bliver ikke bedre. Du kan ikke redde ham, uanset om du smadrer både dig selv og dine børns barndom på vejen. Det gør ondt på dig, ja - men det er intet imod den smerte der vil følge dine børn for livet, hvis du endnu engang går tilbage og lader jeres familieliv fortsætte ustabilt og dysfunktionelt.

Det er godt at du er gået. Det skal du holde fadt i. Hvis han vil redde sig selv, skal han i behandling, den skal gennemføres og den skal overholdes - og måske (måske!!!) er der så en svag chance for jer på den anden side - om et år, to år, tre år… eller hvor længe der nu går før at du endegyldigt igen kan stole på at han har tilvalgt et ædru liv.

Jeg ønsker dig alt det bedste. Hold ud!

Anmeld Citér

27. januar 2024

Less is more

Profilbillede for Less is more

Du står helt konkret med en sorg - kærlighed, der er blevet hjemløs. Og det gode er - i modsætning til fx dødsfald, at du på et tidspunkt kan finde et andet sted at huse din kærlighed.

Derfor gør det heller ikke noget, at du er ked af det i en periode. Giv dig selv lov til det, men lad være med at blive selvdestruktiv. Jeg fyldte mig med pizza og kakaomælk, og da jeg igen ville have en kæreste, så mindede jeg mest af alt om Admin Jensen og så havde jeg et nyt problem.

Må jeg foreslå, at du prøver at forestille dig selv som 25 år ældre og som  tænker 20 år tilbage. Du har fundet en dejlig kæreste uden misbrug, som forguder dig og du er helt tryg ved. 

Vi er lidt over 4.000.000.000 mænd....jeg lover, at der både er en mand og ny kærlighed til dig....held og lykke.

PS: Husk at bruge naturen. Det er fantastisk terapi og koster ikke 1300 kr/time

Anmeld Citér

28. januar 2024

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Har været meget ked af det i weekenden men alligevel forsøgt at komme lidt ud af huset. Mine børn var ved deres far. 

Valgte at snakke med x kæresten det var pisse hårdt  og han er også ked af det vælger at have en smule kontakt til ham uden at lukke ham helt ind igen og så se hvad der sker.

Så ringer jeg til alkoholdbehandling for pårørende i morgen og får nogle samtaler til at hjælpe mig den rigtige vej her fra. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.