Sommerferie i haven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

841 visninger
5 svar
4 synes godt om
26. januar 2024

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Kære alle

vi skal holde sommerferien 2024 i haven, da vi skal færdiggøre en mindre ombygning der desværre har kostet mere end forventet. Vi har en campingvogn vi sætter op i haven, vi har en stor have på 4500kvm. så den kan stå lidt fra huset. Vi håber på godt vejr så der kan komme et badebassin op. Men har i andre gode sommerferie-fornøjelser i haven i vil anbefale? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2024

BG17

Profilbillede for BG17

Det lyder super hyggeligt

Andre ideer kunne være bål med snobrødsbagning og andet madlavning over bål. 

Sove i telt nogle af dagene, selvom I har campingvognen. 

Lave skattejagter og forhindringsbaner. 

Sækkehoppeløb. 

Læse bøger omkring dyr og naturen og lave en bingo efterfølgende, hvor dyr og planter findes og krydses af på pladen. 

Fange æbler med munden i en balje vand.

Anmeld Citér

26. januar 2024

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Gode ideer! Jeg glæder mig helt vildt til den sommerferie, tror virkelig det bliver roligt og knap så hektisk som nogen af vores nogen gange har været. 

Anmeld Citér

26. januar 2024

BG17

Profilbillede for BG17
havudsigt skriver:

Gode ideer! Jeg glæder mig helt vildt til den sommerferie, tror virkelig det bliver roligt og knap så hektisk som nogen af vores nogen gange har været. 

Det lyder som en fantastisk sommerferie I har i vente Kan godt forstå du allerede glæder dig. Low key ferier er skønne for både voksne og børn

Anmeld Citér

26. januar 2024

MP5769

Profilbillede for MP5769

Det lyder da som en hyggelig ferie! Ud og hvor de andre har skrevet tænker jeg:

- forskellige spil i have alt efter alder, hx kongespil, stangtennis, ringspil, stigegolf mm.

- vandkamp, alt efter vejret

- picnic, I haven, skoven, stranden eller lignende

- reservere en shelter en nat eller to og sove i skoven 

- hvis I er til det, sp kan man taget i skoven og kigge efter biller mm, eller fiske efter små dyr i vandløb. Evt låne en bog og identificer dem, hvis det er lidt større børn

- lærer om naturen, kigge på blade, snakke om fotosyntese mm, hvis I er til den slags(selvfølgelig på en sjov måde, det er jo ferie)

Jeg ville nok også købe redskaber til ud over snobrød at kunne lave popkorn og pandekager over bål.

Håber I får en dejlig ferie på den måde og det bliver godt vejr!

Anmeld Citér

27. januar 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

Vi holder altid ferie hjemme. Ud over hvad de andre har sagt, så prøv en "børnene-bestemmer" -dag. Hvor forældrene skal sige ja til alle forslag. Vi satte en ramme som hed at det ikke måtte koste penge. Men vi tog på stranden i regnvejr og kørte videre hen til en fætter br og legede på deres legeplads. Så tog vi på et par andre legepladser og spiste is til aftensmad. Børnene syntes det var fantastisk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.