Hvordan foregår vielse på Rådhuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.413 visninger
8 svar
1 synes godt om
26. januar 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Ja, er der mon nogle her der vil dele kort detaljerne ?

Jeg skal vies på Aalborg Rådhus, men tænker at det er ens de fleste steder.

Jeg har tænkt på:

Møder man bare op på adressen i god tid? Kan man vente i en sal af en slags, eller går dørene først op i sidste minut? Kan gæsterne nå lige at sige hej til os som par, før de sætter sig?

Kommer der en medarbejder hen og kalder os sammen og styre slagets gang, placerer vidnerne og sådan mv? 

Hænger man jakker op et sted, eller tager man dem med ind til vielsen?

Hvordan fungerer det der med, at vi som par bliver inde, og gæsterne går først ud, for at “tage i mod brudeparret” udenfor rådhuset?

Rejser de sig bare og går eller er der nogen ansatte “der sætter dem i gang”? Og så står man så selv og venter og siger “hejheeeej” og venter passende fem minutter inden man selv går ud af porten? 

Så mange spørgsmål der kan opstå på noget, der tager 10 minutter

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2024

Flnad84

Jeg blev gift 12.12.12 på Aarhus rådhus og der var 53 par den dag så jeg tænker ikke det var heeelt som normalt sådan før og efter, men selve vielsen er vel det samme …

Vi ventede i forhallen - tror vi kom 45 time før (det var ikke lige til at vide med parkering ) og vores gæster var der også senest 25 min før. Så kom der een ud og kaldte vores navne. Vi tog alle vores ting med ind - vores gæster stod alle bag/rundt om os (vores drenge på 2 og 6 gik rundt) og så sagde hende der skulle vie os nogle ord og så var selve vielsen; der var tid til et par billeder og så var Vi og vores vidner henne at skrive under - og så gik vi stille og roligt ud igen i forhallen hvor der i dagens anledning var sat fine hjertesager op og der var nogle der spillede musik. Så det blev vi lidt til og hilste på de søde mennesker der var dukket op for bare at sige tillykke bagefter.

Så det var jo lidt samlebånd, men jeg syntes virkeligt det var en god oplevelse og at rådhuset havde gjort noget for at det skulle være ekstra specielt.

https://stiften.dk/aarhus/53-par-sagde-ja-12-12-12

Anmeld Citér

26. januar 2024

hej123hej

Flnad84 skriver:

Jeg blev gift 12.12.12 på Aarhus rådhus og der var 53 par den dag så jeg tænker ikke det var heeelt som normalt sådan før og efter, men selve vielsen er vel det samme …

Vi ventede i forhallen - tror vi kom 45 time før (det var ikke lige til at vide med parkering ) og vores gæster var der også senest 25 min før. Så kom der een ud og kaldte vores navne. Vi tog alle vores ting med ind - vores gæster stod alle bag/rundt om os (vores drenge på 2 og 6 gik rundt) og så sagde hende der skulle vie os nogle ord og så var selve vielsen; der var tid til et par billeder og så var Vi og vores vidner henne at skrive under - og så gik vi stille og roligt ud igen i forhallen hvor der i dagens anledning var sat fine hjertesager op og der var nogle der spillede musik. Så det blev vi lidt til og hilste på de søde mennesker der var dukket op for bare at sige tillykke bagefter.

Så det var jo lidt samlebånd, men jeg syntes virkeligt det var en god oplevelse og at rådhuset havde gjort noget for at det skulle være ekstra specielt.

https://stiften.dk/aarhus/53-par-sagde-ja-12-12-12

Det lyder superhyggeligt - jeg tænker også, vi er der i god tid nemlig

Kastede man ris uden for da du blev gift?

Og stillede folk sig så bare klar bagefter, mens I blev inde og så gik ud?

Anmeld Citér

26. januar 2024

MorTilEnDreng

Ja, er der mon nogle her der vil dele kort detaljerne ?

Jeg skal vies på Aalborg Rådhus, men tænker at det er ens de fleste steder.

Jeg har tænkt på:

Møder man bare op på adressen i god tid? Kan man vente i en sal af en slags, eller går dørene først op i sidste minut? Kan gæsterne nå lige at sige hej til os som par, før de sætter sig?

Kommer der en medarbejder hen og kalder os sammen og styre slagets gang, placerer vidnerne og sådan mv? 

Hænger man jakker op et sted, eller tager man dem med ind til vielsen?

Hvordan fungerer det der med, at vi som par bliver inde, og gæsterne går først ud, for at “tage i mod brudeparret” udenfor rådhuset?

Rejser de sig bare og går eller er der nogen ansatte “der sætter dem i gang”? Og så står man så selv og venter og siger “hejheeeej” og venter passende fem minutter inden man selv går ud af porten? 

Så mange spørgsmål der kan opstå på noget, der tager 10 minutter

Min far blev godt på Rådhuset. 
vi var der et 15-20 min før. Mødtes allesammen udenfor både gæster og brudepar. 

på tidspunktet de skulle giftes kom borgmesteren ud og hentede os allesammen og førte os ind i en konference sal hvor alle os gæster sad i en hestesko. Husker der tydeligt, der var stadig mikrofoner til når der var møder og de forskellige partimedlemmers navneskilte stod foran os. 
min far og hans kommende kone stod aå oppe ved borgmesteren og aå sagde han et par ord og de blev viet.

vi gik også ud i samlet flok bagefter. Vi kastede stadig ris 

Anmeld Citér

26. januar 2024

hej123hej

MorTilEnDreng skriver:

Min far blev godt på Rådhuset. 
vi var der et 15-20 min før. Mødtes allesammen udenfor både gæster og brudepar. 

på tidspunktet de skulle giftes kom borgmesteren ud og hentede os allesammen og førte os ind i en konference sal hvor alle os gæster sad i en hestesko. Husker der tydeligt, der var stadig mikrofoner til når der var møder og de forskellige partimedlemmers navneskilte stod foran os. 
min far og hans kommende kone stod aå oppe ved borgmesteren og aå sagde han et par ord og de blev viet.

vi gik også ud i samlet flok bagefter. Vi kastede stadig ris 

Det lyder meget fint og flot

Godt at høre, nogen tager teten

Anmeld Citér

26. januar 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi blev gift på Århus rådhus for 10 år siden. Husker det faktisk ikke så tydeligt i detaljer. Men vi mødte bare op i forhallen, hvor vores gæster også kom. Vi blev nok kaldt ind i lokalet og der var der en medarbejder fra kommunen der sagde det par ord, og så var det overstået. Vi gik ud, og der var en fotograf fra avisen der tog et billede, og så ventede gæsterne udenfor og kastede ris. Det var meget hyggeligt og stille og roligt som vi bedst kan lide det. 

Anmeld Citér

26. januar 2024

hej123hej

Lillehjerte skriver:

Vi blev gift på Århus rådhus for 10 år siden. Husker det faktisk ikke så tydeligt i detaljer. Men vi mødte bare op i forhallen, hvor vores gæster også kom. Vi blev nok kaldt ind i lokalet og der var der en medarbejder fra kommunen der sagde det par ord, og så var det overstået. Vi gik ud, og der var en fotograf fra avisen der tog et billede, og så ventede gæsterne udenfor og kastede ris. Det var meget hyggeligt og stille og roligt som vi bedst kan lide det. 

Skønt, tak for svar - jeg er også til det helt uformelle, rolige og mindst muligt opstyltede

Anmeld Citér

27. januar 2024

Flnad84

hej123hej skriver:

Det lyder superhyggeligt - jeg tænker også, vi er der i god tid nemlig

Kastede man ris uden for da du blev gift?

Og stillede folk sig så bare klar bagefter, mens I blev inde og så gik ud?

Nej det gjorde vi ikke… ved ikke om nogen gjorde det den dag. Men i Aarhus er der en stor forhal lige efter “indgangsforhallen” hvor vielsesrummet så har en dør fra. Så der var da masser af mulighed for at gæsterne kunne få udenfor og stå klar til at tage imod hvis det var det man ønskede

Anmeld Citér

29. januar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg har været gæst til vielse på Aalborg rådhus. Der mødtes vi gæster og brudepar udenfor. Vielsen foregår i salen på 1. sal, så samlet gik vi op ad trappen og ventede på gangen til de/vi blev kaldt ind. Det hele foregik stille og roligt og der var medarbejdere til at guide. Det her var om sommeren, men som jeg husker det, tog vi alt med ind i salen. Jeg kan simpelthen ikke huske, om der var garderobe på gangen også. Du kan evt. smutte forbi en dag og lure. 

Bagefter gik vi ud samlet på gangen og der blev sagt tillykke osv. Så blev brudeparret lidt tilbage, mens gæsterne gik helt udenfor og gjorde klar med ris/fuglefrø. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.