Arbejdsskade sager?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

755 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. januar 2024

Anonym trådstarter

Hej alle sammen

Jeg håber der er nogle som måske kan hjælpe mig med et lidt "nysgerrigt" spørgsmål. Jeg har ledt nettet tyndt, men kan ikke rigtig finde svaret. Jeg ved godt, at de svar jeg måske får herinde ikke er fuldstændig repræsentativt, men det kan måske forberede mig lidt.

Jeg har fået tilkendt tabt erhvervsevne, og jeg er blevet tilkendt erstatning for dette igennem AES (ArbejdsErhvervsSikring). Jeg er offentlig ansat. Nu er jeg selvfølgelig bekymret for om mit arbejde, ikke min afdeling, men arbejde som helhed vil anke den afgørelse.

Så er der andre herinde, som måske har haft sådan en sag, som kan fortælle mig om deres sager blev anket, eller om det hele bare forløb stille og roligt?

Tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2024

Anonym

Jeg er også offentlig ansat og sidder på forsikringsdelen på min arbejdsplads. Vi har så vidt jeg ved aldrig anket en sag. De eneste ankesager, jeg har set, kommer fra medarbejdere, der anker afgørelsen af deres sag.

Sagerne kører næsten uden arbejdspladsens indblanding. Enkelte gange skal vi svare på nogle arbejdsgiver spørgsmål, men langt de fleste sager kører mellem AES og medarbejderen.

Det koster penge for arbejdspladsen, at anmelde en sag, sagens omkostninger, at anke en sag samt en evt. erstatning eller løbende ydelse medarbejderen bliver tildelt.

Er ansat i en stor statslig styrelse og har også siddet med selve anmeldelserne af arbejdsskaderne. Uagtet om jeg har anmeldt eller som nu sidder med forsikringsdelen, så er vi kun interesserede i at hjælpe den ansatte, der har været ude for en arbejdsulykke og tænker ikke på selve erstatningen. Vi betaler alle fakturaer uden at skelne til den enkelte sag. 

Anmeld Citér

26. januar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er også offentlig ansat og sidder på forsikringsdelen på min arbejdsplads. Vi har så vidt jeg ved aldrig anket en sag. De eneste ankesager, jeg har set, kommer fra medarbejdere, der anker afgørelsen af deres sag.

Sagerne kører næsten uden arbejdspladsens indblanding. Enkelte gange skal vi svare på nogle arbejdsgiver spørgsmål, men langt de fleste sager kører mellem AES og medarbejderen.

Det koster penge for arbejdspladsen, at anmelde en sag, sagens omkostninger, at anke en sag samt en evt. erstatning eller løbende ydelse medarbejderen bliver tildelt.

Er ansat i en stor statslig styrelse og har også siddet med selve anmeldelserne af arbejdsskaderne. Uagtet om jeg har anmeldt eller som nu sidder med forsikringsdelen, så er vi kun interesserede i at hjælpe den ansatte, der har været ude for en arbejdsulykke og tænker ikke på selve erstatningen. Vi betaler alle fakturaer uden at skelne til den enkelte sag. 

1000 tak for din besked.

Jeg havde bare hørt et rygte om at forsikringsselskabet, som behandler sagerne for arbejdsgiver havde for vane at anke. Men det gælder måske mengrads vurderingen.

Min arbejdsgiver, som jo er det offentlige er jo selvforsikret, så de skal selv punge ud, men jeg går ud fra at de har budget til det, på lige fod med patienterstatninger.

Men tak, det giver mig ro, til måske nemmere at komme igennem de næste 4 uger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.