nf skanning og risikoberegning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. januar 2024

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig

Jeg har idag været til NF skanning, og alt så super fint ud på skanningen.

Men beregningen var straks værre. Jeg fik et tal der hedder 1-71. Og skal derfor have taget fostervandsprøve i morgen tidlig.

Nogen der har prøvet med så dårligt et tal, at få gode nyheder efter forstervandsprøven.

Hende der skannede mig i dag var super sød og fortalte alt. Hun sagde så også at hun så nogle ting på skanningen, som børn med downs ikke har. Og er udelukkende grundet min alder at vurderingen er så dårlig. 

Er så nervøs for om vores sidste barn fejler noget som gør at vi ikke får vores sidste barn, hvis i forstår.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2024

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
181084 skriver:

Men beregningen var straks værre. Jeg fik et tal der hedder 1-71. Og skal derfor have taget fostervandsprøve i morgen tidlig.

Nogen der har prøvet med så dårligt et tal, at få gode nyheder efter forstervandsprøven.

Hende der skannede mig i dag var super sød og fortalte alt. Hun sagde så også at hun så nogle ting på skanningen, som børn med downs ikke har. Og er udelukkende grundet min alder at vurderingen er så dårlig. 

Er så nervøs for om vores sidste barn fejler noget som gør at vi ikke får vores sidste barn, hvis i forstår.

Jeg fik tallet 1-60 her i efteråret, også grundet blodprøven, selve skanningen så fint ud. Vi blev tilbudt moderkagebiopsi, forstevandsprøve eller NIPT- test. Vi valgte det sidste efter lidt overvejelser. Resultatet var at der var lav sandsynlighed for de 3 kromosomfejl de tester. Så forhåbentlig kommer der en sund og rask dreng ud om et par måneder

Anmeld Citér

23. januar 2024

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
181084 skriver:

Men alder alene giver vel ikke en dårlig vurdering? Er med på det er en medvirkende del af udregningen. 

Anmeld Citér

23. januar 2024

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
Seldomseen skriver:

Men alder alene giver vel ikke en dårlig vurdering? Er med på det er en medvirkende del af udregningen. 

nej ikke kun alderen alene. Men hende der skannede mig sagde at den havde en stor indflydelse på tallet, men at det selvfølgelig skulle ses i sammenligning med blodprøverne

Anmeld Citér

23. januar 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg havde en risiko på 1:80 for en anden kromosomfejl end downs og 1:90 til downs (altså i samme graviditet). Der var ikke noget.

Man kan jo sige til dig spørgsmål at ja - 70 kvinder har haft de samme dårlige tal og har fået et positivt svar. Den sidste har så fået et negativt. Det er faktisk ret gode odds. Men kan godt forstå du er bekymret, det var jeg også selv. Håber, alt er som det skal være.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.