Jeg rager al sygdom til mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.368 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2024

Anonym trådstarter

Som overskriften siger, så er jeg mere eller mindre konstant syg eller skrantende. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind over det. 

Hvad kan jeg gøre for at booste mit immunforsvar? Jeg har læst lidt om Echinaforce, som er med rød solhat - er der nogen, der har erfaring med det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2024

drabo

Profilbillede for drabo

D vitamin er også vigtigt for immunforsvaret og mange har d vitamin mangel især om vinteren.

føler vi er mindre syge herhjemme efter vi begyndte på d vitamin, min mand fik målt at han manglede og så begyndte vi alle på tilskud.

Anmeld Citér

22. januar 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Spiser du ordentligt og varieret? Får du sovet nok og regelmæssigt? Får du dyrket motion?

Anmeld Citér

23. januar 2024

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Som overskriften siger, så er jeg mere eller mindre konstant syg eller skrantende. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind over det. 

Hvad kan jeg gøre for at booste mit immunforsvar? Jeg har læst lidt om Echinaforce, som er med rød solhat - er der nogen, der har erfaring med det?

Jeg tager vitaminer hver dag, selvom jeg spiser sundt og varieret.

Jeg har ikke været syg i længe.

Jeg tager en immuno, multivitamin (fra Multi tabs)1, d-vitamin og 1 c vitamin, samt fiskeolie, hver dag.

Anmeld Citér

23. januar 2024

Kontrast

Åh hvor jeg kender det. Jeg har haft ondt i halsen og hoste i 2 måneder. Men ingen yderligere symptomer. Jeg er blevet undersøgt på kryds og tværs, podet for influenza, covid, Mycoplasma og streptokokker. Fået taget blodprøver og været ved halslæge og ALT er tilsyneladende helt normalt. Så hvorfor jeg pludselig går rundt og skranter i en alder af kun 39 ved jeg ikke, men min læge siger, at der bare er et kedeligt sygdomsbillede denne vinter - altså en masse i omløb og at folk bliver smittet igen og igen.

Anmeld Citér

23. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Tænker hvis du spiser sundt og varieret og får vitaminer så er det enten bare fordi der er så meget og alle bliver ramt af det ene efter det andet eller også er det genetisk. Nogle har bare et stærkere immun forsvar end andre, det kan også afhænge af hvad og hvor mange bakterier man udsættes for i hverdagen osv. der er mange faktorer. 

da jeg arbejdede i sundhedssektoren og ofte med syge mennesker der smittede blev jeg aldrig syg. Ikke én syge dag i 8 år i streg. Da jeg blev hjemmegående gik der 1 års tid og så begyndte jeg ellers at rage ALT til mig. Skulle nærmest bare tænke på at nærme mig nogen der havde været syge på nogen måde inden for en måned så blev jeg syg det kan være mange ting men ja sørg for sund kost, motion, frisk luft og eventuelt et vitamin tilskud, så er du godt på vej. 

Anmeld Citér

24. januar 2024

Alha

Profilbillede for Alha

Jeg er aldrig syg. Max lidt simpel snue en sjælden gang imellem. Spiser varieret, motionerer moderat, får kun d-vitaminer som vitamintilskud. Men jeg får alt for lidt søvn!

Anmeld Citér

25. januar 2024

Tullebadulle

Ingefær.. hvidløgs tabletter.. vitaminpiller, fiskeolie.

jeg spiser også en grape før morgenmad og aftensmad.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.