Hvornår stilner hormon/humørsvingningerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

361 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2024

Anonym trådstarter

Har børn i forvejen. Altid været ekstra happy under mine graviditeter, men alt ved denne er anderledes.

Har INGEN af de samme symptomer og mine hormoner raser og jeg er dagligt igennem hele møllen af følelser. Glad, rolig, irritabel, rastløs, motiveret og så den væreste… ca 1-2 timer med følelsen af at ville tude/være nedtrykt. Nogen som har prøvet så voldsomme hormoner i jeres graviditeter?

Har da aldrig prøvet noget lignende. Startede i uge 6 .. er i uge 8 nu. Hvornår stilner det af? Kan slet ikke være i den ubalance.

Måske de kolde vintermåneder også hjælper på i hvert fald det nedtrykte humør, oveni hormonerne. Tænker ikke det er så slemt jeg skal til psykolog. (Endnu). Jeg har ikke rigtig en grund til at være ked af det. Alt jeg drømmer om har jeg. Jeg er taknemmelig for mit liv og synes jeg er en heldig kvinde, men hvorfor fanden kan jeg så tude dagligt? Altså. Er godt klar over hormonerne raser, men kan jeg ikke selv gøre noget for at komme lidt hurtigere igennem denne periode? Det er virkelig ikke til at holde ud. At gruble over, at jeg har det sådan gør det nemlig kun værre.. faktisk er det nok min værreste ulempe, at jeg er så dårlig til at accepterer at det nok bare lige er sådan.

Ej det blev rodet. Gode råd, udover “gå til psykolog”. Tænker det er lidt hurtigt, når jeg nu er gravid og var tip top glad for 1,5-2 uger siden.. 

btw, er også lige blevet ledig her til nytår (ikke fyring eller opsigelse, bare et vikariat som udløb) og det betyder også jeg har rigtig meget gruble tid lige nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2024

Anonym

Jeg føler først at mine er forsvundet 3 måneder efter jeg har født, jeg har været meget hormonel et helt år. 

Det er super individuelt så du får nok mange forskellige svar, hormonerne kan være et år om at forlade kroppen efter man har født

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg føler først at mine er forsvundet 3 måneder efter jeg har født, jeg har været meget hormonel et helt år. 

Det er super individuelt så du får nok mange forskellige svar, hormonerne kan være et år om at forlade kroppen efter man har født

Altså, nu har vi alle jo flere hormoner - det giver sig selv, men påvirkede dine også dit humør på den måde?

Tænker da også mit hormon steg lige så meget de andre gange, men var bare glad og i balance og ro hele vejen igennem. Så derfor det er en helt forfærdelig følelse at denne graviditet pludselig står på så mange humørsvingninger.

Hvad filen kan lige være årsagen til, at jeg pludselig er helt anderledes gravid denne gang  

Man frygter jo hvad det kan udvikle sig til, hvis man skal have sådanne udsving hver dag i et år Er det ikke også farligt for fosteret, hvis moren er så humørmæssigt i ubalance?

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Altså, nu har vi alle jo flere hormoner - det giver sig selv, men påvirkede dine også dit humør på den måde?

Tænker da også mit hormon steg lige så meget de andre gange, men var bare glad og i balance og ro hele vejen igennem. Så derfor det er en helt forfærdelig følelse at denne graviditet pludselig står på så mange humørsvingninger.

Hvad filen kan lige være årsagen til, at jeg pludselig er helt anderledes gravid denne gang  

Man frygter jo hvad det kan udvikle sig til, hvis man skal have sådanne udsving hver dag i et år Er det ikke også farligt for fosteret, hvis moren er så humørmæssigt i ubalance?

Ja, jeg var såååå hormonel det var helt uhyggeligt. Kunne faktisk slet ikke kende mig selv, jeg blev dog også gravid 3 måneder efter jeg havde født. Jeg ved ikke om det også har spillet en rolle. 

Og nej det tænker jeg ikke at det gør, hvad skulle det kunne skade?

Anmeld Citér

22. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Med mine 3 første gravidteter oplevede jeg ikke de vilde humørsvingninger, havde måske lidt lettere til tårer men ellers intet. Med min sidste (4.) graviditet led jeg utrolig meget af irritabilitet og rastløshed - ekstrem rastløshed! Og meget let til tårer.

det stoppede en uges tid efter jeg havde født.

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, jeg var såååå hormonel det var helt uhyggeligt. Kunne faktisk slet ikke kende mig selv, jeg blev dog også gravid 3 måneder efter jeg havde født. Jeg ved ikke om det også har spillet en rolle. 

Og nej det tænker jeg ikke at det gør, hvad skulle det kunne skade?

Jeg tænker bare, at hvis “ked af det/gråden” udvikler sig til en fast ting, så kan fosteret vel mærke det. Det kan vel sætte sig som stress/depression måske, hvis man konstant er i hormonel ubalance som påvirker ens humør? Det synes jeg at jeg har hørt er skadeligt for et foster?

Er godt med på, at det ikke er der jeg er på fra den ene dag til den anden, men det er bare ret stor en forskel på at jeg egentligt har følt mig glad og i balance i lang lang lang tid og det så BUM rammer mig i starten af min graviditet på den måde. Det må jeg sige har skræmt mig lidt at hormoner kan gøre så meget ved ens humør på 0,5 - når man ellers har haft det så godt.  

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Med mine 3 første gravidteter oplevede jeg ikke de vilde humørsvingninger, havde måske lidt lettere til tårer men ellers intet. Med min sidste (4.) graviditet led jeg utrolig meget af irritabilitet og rastløshed - ekstrem rastløshed! Og meget let til tårer.

det stoppede en uges tid efter jeg havde født.

Synes bare det mærkeligt det kan skifte sådan. Lige pludselig bliver jeg bare NEDTRYKT. Dagligt. Ikke hele dagen. Men en gang dagligt, uden at vide hvorfor. Bare sådan … ked af det! Det squ da mærkeligt Efter fødslen Wow, der er lang tid.

Anmeld Citér

22. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Synes bare det mærkeligt det kan skifte sådan. Lige pludselig bliver jeg bare NEDTRYKT. Dagligt. Ikke hele dagen. Men en gang dagligt, uden at vide hvorfor. Bare sådan … ked af det! Det squ da mærkeligt Efter fødslen Wow, der er lang tid.

Jep det er voldsomt min mand har også måtte stå model til meget fra min side  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.