Farve valg jakkesæt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2024

Anonym trådstarter

Jeg beslutte mig for at jeg skal havde mig et jakkesæt men jeg kan ikke beslut mig for hvilken en af de her to farver jeg skal vælge navy eller sort så  et spørgsmål til jer hvilken farve vi i råde mig til at valg hvis det skal kunne bruges i flere  anledninger og hvorfor ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2024

HilliHallo

100% blåt! Det er meget mere varmt at kigge på og ALLE farver passer til (også uden der er blåt i skjorten). 

0% sort. Det er alt for hårdt at se på. 

Jeg ville også selv altid vælge en mørkeblå kjole frem for en sort. 

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym

Navy!  Sort bliver tit lidt hårdt at se på og bliver meget kontrastfyldt hvis du vil peppe op med farvet top. 

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym

Kommer an på om du er mørk eller lys :-).

Jeg er mørkhåret med brune øjne og for en dansker er jeg ret mørk. Jeg ville vælge sort. (eller rød - men det spurgte du ikke om )

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym

Navy, jeg har selv et sæt og jeg elsker det

Anmeld Citér

22. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Kommer an på din hud tone.  
personligt ville jeg foretrække sort frem for navy.

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Kommer an på din hud tone.  
personligt ville jeg foretrække sort frem for navy.

Umiddelbart være beskrive mig selv så meget lys i huden  men jeg har sat et billede ind af min hånd så kan du selv bedømme

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

22. januar 2024

Christy123

Profilbillede for Christy123
Anonym skriver:

Jeg beslutte mig for at jeg skal havde mig et jakkesæt men jeg kan ikke beslut mig for hvilken en af de her to farver jeg skal vælge navy eller sort så  et spørgsmål til jer hvilken farve vi i råde mig til at valg hvis det skal kunne bruges i flere  anledninger og hvorfor ?

Navy, helt klart

Anmeld Citér

23. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Ville godt med den hudtone turde navy men kun hvis du kan tilføre det noget varmt ikke nødvendigvis meget bare lidt, ellers vil du fremstå bleg. Derfor ville jeg nok nærmere vælge sort hvor jeg kunne matche med en varm farve om det er en hidsig eller en jordfarve gør ingen forskel og sort vil passe flot til enhver farve du finder frem. Blå er meget kølig i sig selv, så når du så også er lys vil du hurtigt fremstå bleg hvis du ikke får matchet noget varme ind i sættet. Hvor sort er en kontrastfarve, alt går godt til sort, og du kan tage selv en skrigende orange bluse på og den vil ikke virke voldsom med sort fordi kontrasten i sort netop kan dæmpe det. 
Jeg ser blazere mm i sort fx som en accessorie. Den giver kant eller dæmper looket, og så finder jeg flotte farver i alt andet. Gerne flere farver der komplimentere hinanden. 
Kontrast farver og kølige farver får hurtigt en til at se meget kold ud.. 

Anmeld Citér

23. januar 2024

Tullebadulle

Jeg har samme hudfarve.. og jeg ville klart vælge sort. Navy er også flot… problemet er at matche det med sko/ tasker osv. Jeg har ingen navy sko… herudover kan du lettere bruge bukser og jakke for sig, hvis det er sort. Med en sort nederdel f.eks.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.