Bad efter idræt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal der være muligt at tvinge skolebørn i bad efter idræt

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.695 visninger
7 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2024

Anonym trådstarter

Hey

Skal det være muligt for skoler at tvinge børnene i bad efter idræt ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2024

drabo

Profilbillede for drabo

Tænker ikke skolen kan tvinge børn til noget som helst - de kan henstille og have som målsætning at børnene skal deltage i en aktivitet, men næppe tvinge. Og personligt tænker jeg ikke idrætslærerne vil sætte pris på at skulle brug vold og magt for trække børn ind under bruserne efter idræt.

Når det så er sagt synes jeg at det er dårlig tendens, at så mange ikke går i bad efter idrætstimerne - og kan høre at der planlægges efter at de store elever har idræt sidst på dagen, så kan gå i bad hjemme.

På den anden side vil jeg hellere at børnene deltager i idrætstimen end pjækker fra den fordi de ikke vil i fællesbadet og vil blive tvunget til det.

Anmeld Citér

22. januar 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Som udgangspunkt så nej, men undre mig at på ingen af mine børns skole har de bad efter idræt i 0-1 klasse, hvis man nu lærte dem det fra start af, kunne det være det var mere naturligt

Anmeld Citér

22. januar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Hvad ligger du i ordet tvinge?

Som i børnene skal have at vide, at de skal gå i bad efter idræt, for ellers kommer de til at lugte af sved og sådan gør man. Lære fra de små klasser, at det ikke er et valg. Så ja. Det skal de lære, så det bliver en naturlig ting. 

Som i hive dem fysisk under bruseren og forhindre dem i at gå ud igen før de har vasket sig, så nej. Så skal der i stedet snakkes med dem en til en, om der ligger noget bag og ellers med forældrene. 

Anmeld Citér

22. januar 2024

Mom

Profilbillede for Mom

Under ingen omstændigheder. Det er udelukkende forældrenes ansvar/beslutning. 

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Som udgangspunkt så nej, men undre mig at på ingen af mine børns skole har de bad efter idræt i 0-1 klasse, hvis man nu lærte dem det fra start af, kunne det være det var mere naturligt

Det skal de heller ikke på vores søn Skole det kan også undre mig Jeg vil jo mene at jo tidligere de starter  at vænne sig til det jo nemmere bliver det senere hen så det ikke er så farligt ��

Anmeld Citér

22. januar 2024

HilliHallo

Tvang = altså fysisk trække et barn ind under en bruser? Nej, der tænker jeg bestemt ikke man må. 

Men selvfølgelig SKAL børnene gå i bad efter idræt. Det er skolens ansvar at få en kultur ind i klassen, om at det er en selvfølge. Og så er det mindst lige så meget forældrenes ansvar, at få barnet til at samarbejde om at komme i bad. På mine børns skole bader de efter idræt helt fra 0. Klasse af. 

(Ps. Ja, der kan selvfølgelig være individuelle situationer, hvor et barn må springe over på den ene eller anden måde. Evt med en omgang købernhavner-vask. Men det skal ikke være udgangspunktet) 

Anmeld Citér

22. januar 2024

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det syntes jeg helt bestemt IK! 

Begge mine piger har super kraftig mens, og bløder derfor nogen gange så meget, at det ka løbe ned af benene, efter bad.

Også sådan var det også for mig, da jeg var barn/teenager. Og der var virklig ik noget mere pinlig og ubehalig, ens at sku gå i bad efter idræt. 

Da jeg var barn, var der et lille toilet, I omklædningsrummet, hvor jeg ku gå ned og tage en trucker vask. Det er der ik på min pigers skole, der er de nemlig udenfor i fælles området, mellem de 2 omklædningsrum, og de har derfor ik mulighed for at tage en trucker vask.

De kommer i bad, når de kommer hjem, når de har mens. De andre dage, går de i bad på skolen, efter idræt. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.