Bækkenløsning smerter - bælte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. januar 2024

Anonym trådstarter

Kære jer,

Jeg har efterhånden fået enormt mange smerter, er i uge 26, men har virkelig svært ved at gå. Jo mere aktiv dag jeg har haft, jo værre er det om aftenen, og dagen efter. Jeg har været i svømmehallen med barn og kæreste i går, har virkelig været forsigtig og rolig, og jeg kan knap nok gå hen til toilettet i dag. Er ved at græde af smerte. Det er hele "bunden", eller hvad man skal sige, det gør så ondt at flytte benene og jeg har brug for at støtte mig til ting på vejen. Og så den ene hofte, og helt ned til knæet, det gør ondt selv når jeg også ligger ned. Det hele gør ondt når jeg vender mig i sengen. Det er bare for meget nu.

Tror I det vil hjælpe med sådan er bælte? Jeg har kigget på nettet, og der er jo en masse forskellige. Også prismæssigt. Jeg er lidt lost.. Kan I anbefale noget? Hvordan skal det helst se ud? De er jo meget forskellige i design. Ved mange står der, at de hjælper på rygsmerter. Jeg har en del ondt i lænden/ryggen, men det er jeg nærmest vant til, også uden graviditet. Det er ikke det der er værst, men de andre smerter. Jeg er ellers ikke pivet, men er helt ked af det i dag..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej
Anonym skriver:

Kære jer,

Jeg har efterhånden fået enormt mange smerter, er i uge 26, men har virkelig svært ved at gå. Jo mere aktiv dag jeg har haft, jo værre er det om aftenen, og dagen efter. Jeg har været i svømmehallen med barn og kæreste i går, har virkelig været forsigtig og rolig, og jeg kan knap nok gå hen til toilettet i dag. Er ved at græde af smerte. Det er hele "bunden", eller hvad man skal sige, det gør så ondt at flytte benene og jeg har brug for at støtte mig til ting på vejen. Og så den ene hofte, og helt ned til knæet, det gør ondt selv når jeg også ligger ned. Det hele gør ondt når jeg vender mig i sengen. Det er bare for meget nu.

Tror I det vil hjælpe med sådan er bælte? Jeg har kigget på nettet, og der er jo en masse forskellige. Også prismæssigt. Jeg er lidt lost.. Kan I anbefale noget? Hvordan skal det helst se ud? De er jo meget forskellige i design. Ved mange står der, at de hjælper på rygsmerter. Jeg har en del ondt i lænden/ryggen, men det er jeg nærmest vant til, også uden graviditet. Det er ikke det der er værst, men de andre smerter. Jeg er ellers ikke pivet, men er helt ked af det i dag..

Jeg lurer lidt med her, for mit bækken og særligt hofter, kan også gøre ondt - nogle dage mere end andre, men slet ikke så meget som du beskriver her - hvor er det træls for dig Det er mest om natten og når jeg ligger ned, det er slemt og det er svært at sove for. For mig har det dog hjulpet med kiropraktor og nogle fysøvelser, men tænker heller ikke mit er reel bækkenløsning, men bare “almen” ondt. Nu er jeg i uge 24 og skulle det blive værre, vil jeg da også gerne høre om sådan et bælte kan gøre en forskel. 

Anmeld Citér

20. januar 2024

nanan78

Profilbillede for nanan78

Et trochanterbælte kan hjælpe lidt og så bækkentræning. En stor pude mellem benene om natten.

Anmeld Citér

20. januar 2024

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Du skal få en henvisning fra jm. Til fys og få udleveret et bækkenbælte og glidestykke til natten. Bækkenbælte tager ikke smerterne, men blev anbefalet at bruge når man er aktiv. Et glidestykke ville jeg ikke kunne klare en graviditet uden

Anmeld Citér

20. januar 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg havde bækkenløsning ved 2. graviditet. 3. gang fik jeg hurtigere behandling da jeg begyndte at få symptomer. Hos mig hjalp kiropraktor rigtig meget, og her fik jeg også et låne-bælte med hjem. Jeg havde mest gavn af det hvis jeg skulle være aktiv i længere tid. Jeg kunne ikke rigtig bruge det på arbejde da jeg skifter meget mellem at stå og sidde. Det sad så stramt at det var ubehageligt at sidde med. Men når jeg var stående eller gående i længere tid, gav det god støtte. 

Men kiropraktor var virkelig godt, og hvis jeg ikke havde gået til det, var jeg ikke holdt på arbejde til planlagt fratræden. 

Anmeld Citér

21. januar 2024

Anonym

Her hjalp hvile dage. 

1 aktiv dag. Arbejde el svømmehal rengøring 

1 hvile dag. At gøre nada. 

For det var ikke tiden jeg var aktiv men blot det at jeg var det der skabte rod i bækkenet. 

Jeg brugte et par for små graviditets bukser, dem fra hogm var gode.

jeans også den der brede stof kant kunne holde sammen på mig. Når jeg ikke havde den på faldt jeg ligesom fra hinanden. 

Anmeld Citér

21. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Har ikke haft et bælte men kan kraftigt anbefale varmetæppe og varmepuder, hver gang du sidder/ligger og hviler. Sørg for at stige korrekt ind og ud af bilen, brug evt en plastik pose på sædet så du let kan dreje begge ben ind og ud samtidigt. 
sørg for at holde pauser også selv om du fx går ud og det føles ok og du tager det roligt. Sæt dig 10 min ind i mellem og slap af og sov med en stor pude mellem benene.

det gjorde jeg under graviditeterne med bækkenløsning og det hjalp med min datter da jeg var højgravid var maven tung og havde konstant ondt i lænden, så tog et pashmina og bandt stramt om maven så det holdte lidt på maven det hjalp lidt. 

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar og gode råd

Anmeld Citér

7. februar 2024

Anonym

Jeg døjede selv med mange smerter især i lænden og hofterne og i lang tid frygtede jeg nærmest at skulle i seng fordi jeg sov så dårligt. Jeg har prøvede et graviditetsbælte men synes ikke helt det hjalp så meget. Til gengæld kan jeg anbefale at sove med en stor pude imellem benene, ikke at det magisk lindrede alle smerter men det gjorde at jeg sov bedre om natten og det lindrede smerten i min lænd og bækken væsentlig. Jeg købte min fra https://trimester.dk/products/trimester-graviditetspude  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.