HCG niveau stiger efter spontan abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.394 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. januar 2024

Anonym trådstarter

Hej!

jeg har nu for anden gang haft en spontan abort. Første gang var en MA, som først skete i ved 11+5 men fosteret gik til i uge 7+2. Vi blev gravide igen nogle måneder efter, men blødte pludselig og blev scannet et par dage efter hvor der intet liv længere var. Vi skulle have været ca. 6+5 ved blødningen. I dag er det 9 dage sigen at jeg aborterede og jeg har fået taget en blodprøve for at se om min HCG er faldet. Den ligger på 45.000 som jo fra hvad jeg kan læse er højere en hvad det burde. Jeg har haft voldsomt meget kvalme, kastet op og problemer med maven siden start og har det stadig sådan.

Nogen der har prøvet det samme, og ved om det er normalt? Og hvad man evt gør ved det? Er for utålmodig til at vente på svar fra lægen på mandag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hej!

jeg har nu for anden gang haft en spontan abort. Første gang var en MA, som først skete i ved 11+5 men fosteret gik til i uge 7+2. Vi blev gravide igen nogle måneder efter, men blødte pludselig og blev scannet et par dage efter hvor der intet liv længere var. Vi skulle have været ca. 6+5 ved blødningen. I dag er det 9 dage sigen at jeg aborterede og jeg har fået taget en blodprøve for at se om min HCG er faldet. Den ligger på 45.000 som jo fra hvad jeg kan læse er højere en hvad det burde. Jeg har haft voldsomt meget kvalme, kastet op og problemer med maven siden start og har det stadig sådan.

Nogen der har prøvet det samme, og ved om det er normalt? Og hvad man evt gør ved det? Er for utålmodig til at vente på svar fra lægen på mandag

Ked af dit tab.. 

Tror desværre, at der stadig er noget restvæv, som gør, at dit hcg stiger 

Anmeld Citér

19. januar 2024

Darling

Mit hcg har været stigende alle de gange jeg har mistet, selvom jeg har blødt fordi min krop lige skulle finde ud af at der ikke har liv mere.

Det kan også være derfor der stadig sidder rester som du skal have hjælp til at få ud jeg er ked af dit tab

Anmeld Citér

20. januar 2024

Tami

Profilbillede for Tami

Er ked af dit tab 

Har du kun fået taget den ene blodprøve? Det lyder det til på den måde du skriver det på. En hcg prøve kan ikke stå alene, så du skal forhåbentlig have taget en ny om nogle dage? 

Jeg har selv mistet nogle gange og kroppen kan desværre godt være lang tid om at finde ud af at den ikke er gravid mere. Symptomer kan være der længe og i 2 af mine MA’er gik der +10 uger før hcg var faldet helt. 

Jeg ønsker det bedste for dig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.