Jeg føler mig i et dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
4 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar 2024

Anonym trådstarter

….når det kommer til sex

Jeg har slet ikke det samme behov og lyst som kæresten og det bliver vi ofte uvenner over. Han føler sig afvist og ikke elsket. Han drejer det hen på, at så må der være noget galt med ham. 

Men jeg har bare ingen lyst… jeg er træt og har bare brug for at slappe af…det er forudsigeligt når vi skal have sex og det er efterhånden noget som bare skal overståes. 

Problemet er, at jeg ofte siger ok bare for at han ikke bliver sur. Og hvis han så kan mærke at jeg ikke har lyst men alligevel siger ja, så bliver han også sur. Så uanset hvad jeg siger eller gør bliver han sur. 

Har I nogle redskaber til hvordan jeg kan takle det?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2024

Anonym

Hvorfor er du sammen med en som ikke kan acceptere og respektere et nej? Pas på dig selv.

Min eks var også sådan, vi gik fra hinanden af den grund. Hvis han har brug for at få sex for at han føler du elsker ham så er det virkelig red flag. Det er okay ikke at have lyst og det skal ingen tvinges til. 

Anmeld Citér

15. januar 2024

Cerenia

Måske gå på opdagelse i hvorfor du ikke har lyst? Og tage en snak med ham. Er det generelt fordi du har en lav sexlyst og har det altid været sådan eller er det fordi der er andre ting som går dig på? Er du stresset/træt generelt? Det kan også påvirke sex lysten.. hvis du generelt har lav sexlyst så kan det være svært at være i et forhold med en som har en høj sexlyst. I hvert fald hvis i er langt fra hinanden, så er i ikke kompatible og i vil nok altid være ulykkelige på det punkt (som er vigtigt!)
kommuniker med din kæreste. Hvad skal der til for at du får mere lyst? At det er mere spontant/eventyrligt og ikke det samme igen og igen? 

og lad for Guds skyld være med at gøre noget du ikke har lyst til. Det er hverken fedt for dig eller ham at du overskrider egne grænser. 

jeg har selv en høj libido og var i mange år sammen med en som havde en lav sexlyst. Og til sidst når man er afvist for 1000. Gang så begynder det altså at påvirke ens selvværd og selvtillid, så jeg forstår godt det gør ondt på ham at blive afvist og han tager det indad. Men det er også helt legitimt at du bare ikke har lyst og det skal du lytte til og aldrig tvinge dig selv! Men som skrevet så find ud af hvorfor og se om i ikke kan arbejde på det sammen. Og hvis i er bare er meget langt fra hinanden på det punkt, så kan det være svært at have et forhold. Taler af erfaring. 

Anmeld Citér

15. januar 2024

Kontrast

Jeg tænker ikke, at der er noget der hedder for lidt eller for meget lyst, men at man kan have for forskellige behov til, at man passer sammen. Jeg var meget forelsket i min eksmand, men det fungerede bare ikke fordi han sjældent havde lyst og jeg havde lyst hver eneste dag. Det gik også hårdt udover mit selvværd dengang, når jeg blev afvist igen og igen. Det er rigtigt ærgerligt for vi havde ellers fælles interesser og værdier og passede godt sammen på det personlige plan. Men jeg kunne ikke undvære sex. Min eksmand var så hverken interesseret i at tale med en parterapeut eller sexolog og slet ikke i et åbent forhold.

Anmeld Citér

15. januar 2024

Anonym

Anonym skriver:

….når det kommer til sex

Jeg har slet ikke det samme behov og lyst som kæresten og det bliver vi ofte uvenner over. Han føler sig afvist og ikke elsket. Han drejer det hen på, at så må der være noget galt med ham. 

Men jeg har bare ingen lyst… jeg er træt og har bare brug for at slappe af…det er forudsigeligt når vi skal have sex og det er efterhånden noget som bare skal overståes. 

Problemet er, at jeg ofte siger ok bare for at han ikke bliver sur. Og hvis han så kan mærke at jeg ikke har lyst men alligevel siger ja, så bliver han også sur. Så uanset hvad jeg siger eller gør bliver han sur. 

Har I nogle redskaber til hvordan jeg kan takle det?? 

Jeg ville personligt gå lidt nysgerrigt på jagt sammen for at finde ud af hvorfor du ikke har så meget lyst. Du lyder udmattet, og kvinder bærer ofte en stor del af “the mental load” i hjemmet, og måske hvis du laver rigtig meget praktisk derhjemme og derfor mangler overskud, ja så går ud over lysten. 

Kan din mand evt. hjælpe dig på nogen måde for at skabe mere overskud hos dig?

Er I gode til at få kommunikeret om hvad I godt kan lide i sengen? Hvor jeres grænser går? Hvad der tænder dig/jer?

Måske han skal tage sig mere tid med dig for at du rigtig bliver tændt? Måske det indimellem kun skal handle om din nydelse?

Vi kvinder er ofte emotionelle påvirkede i vores lyst, og hvis vi føler os mødt, forstået, hjulpet, hørt/set etc. Så er vi oftest mere åbne for sex.

Håber det har kunne hjælpe dig lidt eller sat noget i perspektiv for dig

Alle fortjener god sex med den de elsker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.