Ingen nyre/blære ved skanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar 2024

Anonym trådstarter

Hej. Jeg har været til nakkefoldsskanning (12+2) og fik at vide at alt var fint. Tynd nakkefold, og man kunne se forskellige organer, herunder hjerne, hjerte, næseben osv.

Men nu kan jeg se i de papirer jeg har fået, at der står ‘ikke synligt’ ved blære/nyre. 
Det bekymrer mig lidt. Bør man ikke kunne det nu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2024

Tami

Profilbillede for Tami

Hvis fagpersonalet var bekymrede ville du helt sikkert have fået besked. Jeg vil gætte på at baby har ligget så de ikke har kunnet scanne nyre og blære ordentligt

Anmeld Citér

14. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Det er ikke hvad en NF laves for. Til misdannelses scanning tjekker de organer (hjerte, nyre mm). 

https://babyinstituttet.dk/nakkefoldsskanning

du kan læse her på babyinstituttet om formålet med en NF. Det er en scanning der bruges med blodprøven til at udregne risiko. Nogen gange kan man se svære fysiske misdannelser men ellers bliver mange mindre fejl først opdaget senere. 
du skal også tænke på at selvom baby ser ud som en rigtig baby til NF er de så bitte små at der er grænser for hvad de kan se. 

Begge mine piger fik jeg en udvidet hjertescanning med i uge 17 da jeg har mistet en til en kompleks hjertefejl. En læge fortalte mig at hjertet i uge 17 er på størrelse med en legoklods med 4 dutter (de små firkanter der) og det skal de så sidde og scanne på kryds og tværs og finde alle blodårer mm i.. de fortalte også at før uge 17 kan det slet ikke lade sig gøre at lave en hjertescanning der er grundig nok for hjertet er simpelthen for lille til de kan se hvad de har brug for.. 

Så jeg tænker du skal tage det helt roligt og var der rent faktisk noget som helst der bekymrede dem havde de sagt det til dig! Og du var blevet indkaldt til en ny tid så de kunne følge op på det. 

Anmeld Citér

14. januar 2024

Anonym

Jeg ville ikke være bekymret det er slet ikke noget de tjekker til nf og havde der været grund til bekymring så havde du også fået noget at vide

Anmeld Citér

14. januar 2024

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, og godt at høre. Men så forstår jeg bare ikke hvorfor man notere det, hvis det ikke er noget man kigger efter?

Anmeld Citér

14. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Tak for jeres svar, og godt at høre. Men så forstår jeg bare ikke hvorfor man notere det, hvis det ikke er noget man kigger efter?

De har dokumentations pligt. Dvs hvis der er noget de ikke får set på scanningen (selv uden betydning) skal det dokumenteres.  
hvis det havde betydning havde du fået det afvide

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.