What to do - what to say??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.069 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. november 2009

lotte32

Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide i 13 mdr, og nu har vi så lige fået brev om første samtale på Skive Fertilitetsklinik, og det er jo super dejligt og også ret spændende  men så 2 dage efter at vi fik indkaldelsen til Skive, bliver jeg ringet op af en virksomhed hvor jeg for 3 mdr. siden var til jobsamtale, at de gerne vil tale med mig igen vedr. job.. jeg har søgt job det sidste års tid, og det er et job jeg virkelig brænder for  men nu sidder jeg så med lidt af et dilemma syntes jeg, for jeg skal til samtale imorgen, og ved ikke om jeg skal fortælle at vi om 14 dage skal til samtale vedr. fertilitetsbehandling.

Selv siger min samvittighed mig at jeg skal fortælle det, men min mand mener at jeg skal tie, for som han siger, så kan der jo stadig gå år før vi bliver gravide, hvis det overhovedet lykkes... (self. lykkes det... er stadig positiv)

men jeg ved virkelig ikke... hvad ville i gøre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2009

memuffin

jeg ville ikke sige noget... de har ikke ret (så vidt jeg husker) til at spørge om du skal have børn... og syndes lidt det går ind under den kategori... held og lykke... både med jobsamtake og projekt baby

Anmeld

3. november 2009

Sjl-msl-Mkl

Først og fremmest, held og lykke med og blive gravide. Jeg håber det lykkes for jer..

Men jeg ville ikke fortælle den mulige arbejdsgiver noget. Det er jo dejligt at du så får et job. Så måske du ikke skulle slappe lidt af ang of fortælle det. Det er i hvert fald mit råd - altså med mindre han spørger dig direkte, om du prøver og blive gravid, ville jeg intet fortælle.

Anmeld

3. november 2009

Sasja77

Hej med dig,

Jeg ville hellere ikke fortælle noget! For du har helt ret, du ved ikke hvor længe der går før der sker noget plus at hvis i skal igennem IVF så kommer du til at skulle igennem en hel del før I når dertil at der rent faktisk skal sættes et æg op. Der kan nå at ske så meget i sådanne forløb så du kan ligeså godt få drømmejobbet imens:-) 

Og når så det lykkelige sker at I skal have en lille så er de sikkert blevet så mega glade for dig at der selvfølgelig er job til dig når du kommer tilbage! :-)

Held og lykke med det! Har selv været hele møllen igennem og det er sejt men man bliver osse lidt forundret over hvad man kan gøre idag!

Kh 

Sasja

Anmeld

3. november 2009

oo

jeg ville ikke sige noget. først og fremmest fordi det er en meget personlig proces, og man er virkelig sårbar og følsom. ville du fortælle din arbejdsplads, at nu gik i igang med at prøve at få barn, hvis I skulle gøre det på den gammeldags måde? nej vel! man indvier ikke sin arbejdsplads i den slags, før katten er i sækken

og som din mand siger, så KAN det tage lang tid, eller længere tid, før det lykkes, og hvorfor miste et job af den grund?

Du ved desuden ikke, om I kan komme i behandling med det samme, blot fordi I er indkaldt til samtale. mange steder er der kø pga personalemangel, desværre.

så hold du det for dig selv, og så tag til jobsamtale og kick ass!

- og så selvfølgelig rigtig meget held og lykke med jeres videre forløb! der er heldigvis rigtig meget og god erfaring at hente af herinde

Anmeld

3. november 2009

oo

DatterMalou skriver:

Først og fremmest, held og lykke med og blive gravide. Jeg håber det lykkes for jer..

Men jeg ville ikke fortælle den mulige arbejdsgiver noget. Det er jo dejligt at du så får et job. Så måske du ikke skulle slappe lidt af ang of fortælle det. Det er i hvert fald mit råd - altså med mindre han spørger dig direkte, om du prøver og blive gravid, ville jeg intet fortælle.

hvilket han ikke må, altså spørge direkte om man er igang med at starte familie der er mange der gør det, men de må altså ikke kræve et svar

Anmeld

3. november 2009

lotte32

Hej, Tak for jeres gode råd.. kan godt se at det mest fornuftige er at holde min mund

Så må jeg bare håbe at de ikke spørger direkte... for mig og lyve... det holder ikke en meter... får koldsved bare ved tanken

Anmeld

3. november 2009

Ni-ko-li-ne

de har ikke ret til at spørge og jeg synes ikke du skal sige noget...

Anmeld

3. november 2009

klmf

Hej

Held og lykke til samtale først og fremmest!

Til en jobsamtale er man ikke forpligtet til at fortælle om ens personlige forhold og fremtidsplaner på det helt personlige plan, det hører under privatlivets fred. Spørger de alligevel, kan man jo enten feje det helt af eller svare noget i retning af, at det kan da godt være det ligger i fremtiden, men vi ved ikke hvornår det bliver - hvilket jo ikke er løgn

Så hvis det er en stilling, hvor det ville trække i en negativ retning, så ville jeg nok ikke uddybe babyplanerne - men vil det overhovedet have nogen betydning?? Ved jo ikke lige hvilken branche du søger i....

Anyways, held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.