At studere til sygeplejerske som voksen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2024

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg overvejer at læse til sygeplejerske. Jeg er uddannet sosu assistent i 2009 og har arbejdet lige siden samme sted, så jeg har opnået en god ansinitet eller hvad det nu hedder.

Har 2 børn, kæreste og vi bor i lejlighed. 

Jeg er nysgerrig på til jer der studerer og til jer som har studeret om hvad I fik I SU som voksen og med børn?? Havde I arbejde ved siden af eller??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2024

Anonym

Jeg er studerende på en professionsbachelor og har to børn. Er ikke gift men bor sammen med min kæreste som har et almindeligt arbejde og får løn. Du får ikke noget ekstra SU eller noget fordi du har børn med mindre du er eneforsørger eller din partner også får SU. Så jeg får ca. 6.500 kr før skat. Jeg har overvejet om jeg skulle arbejde lidt ved siden af men det er svært at finde tid fordi det forventes at vi bruger 46 timer pr. uge på studiet. Så kan man selvfølgelig arbejde rigtig meget i sommerferien som er ca. 8 uger på mit studie. 

Anmeld Citér

13. januar 2024

123nn

Profilbillede for 123nn

Nu ved jeg ikke hvor i landet men ved der er nogen steder der har et tilrettelagt forløb for sosu assistenter hvor der er mulighed for at have et deltidsjob mens man læser til sygeplejerske, måske kunne det være et forløb for dig?

Anmeld Citér

14. januar 2024

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg læste også en professionsbachelor efter jeg fik børn. Som en anden siger, er der ikke en højere sats til forsørgere medmindre man er alene eller begge er på SU. 
du kan tage SU lån og her er der så en mulighed for at tage et lidt større lån end andre (forsørger lån) fordi du har børn,