Humørsvingninger/skiftende humør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.732 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. januar 2024

Anonym trådstarter

Er der nogen der har prøvet at have humørsvingninger og/eller skiftende humør og at I har en adfærd alt efter hvilket humør I er i?? 
Jeg er 36 år, har kæreste, 2 børn og arbejde, men de sidste par år nok har jeg ændret mig til det negative desværre… 

Min kæreste påstår, at han ikke ved hvor han har mig henne, at han skal sno sig om mig alt efter hvilket humør jeg er i… at han skal gå på listefødder og ændre sig over for mig alt efter hvilket humør jeg er i. Jeg ændrer også hurtig menig…igen alt efter hvilket humør jeg er i.

Nogen med erfaringer??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Kan du selv mærke det eller er det kun din kæreste?

Hvis du også selv kan se/mærke der er noget om snakken og ikke føler dig helt som dig selv, så vil jeg anbefale dig at gå til lægen og få en snak om det.
Det kan selvfølglig også være aktuelt hvis det kun er din kæreste der kan mærke det, det afhænger dog af om han siger det, fordi han er bekymret for dig eller fordi han er en manipulerende type (og nej, det siger jeg slet ikke han er).

Anmeld Citér

9. januar 2024

Tullebadulle

Kan det være hormonelt..? Og eventuelt afhænge af din cyklus. Har veninder der er “drager”, når de nærmer sig menstruation. Jeg har rejst med en og det var virkelig ubehagelige 4-5 dage, mens det stod på. Jeg kunne intet gør godt eller rigtigt. Meget kort lunte mm.

Da jeg selv var på en hormon behandling var det det sammen - jeg kunne slet ikke kende mig selv.?

Anmeld Citér

9. januar 2024

Tullebadulle

Jixy skriver:

Hvis du også selv kan se/mærke der er noget om snakken og ikke føler dig helt som dig selv, så vil jeg anbefale dig at gå til lægen og få en snak om det.
Det kan selvfølglig også være aktuelt hvis det kun er din kæreste der kan mærke det, det afhænger dog af om han siger det, fordi han er bekymret for dig eller fordi han er en manipulerende type (og nej, det siger jeg slet ikke han er).

Hvad skulle være pointen i at sige, at man går på listefødder - hvis man ikke føler man gør det.? 

Han tager er følsomt emne op…. Det er der da ikke nogen gevinst ved at gøre, hvis man ikke føler samlivet er påvirket. Jeg tager hatten af for hans ærlighed. Så kan de gøre noget. 

Anmeld Citér

9. januar 2024

Anonym trådstarter

Tullebadulle skriver:

Kan det være hormonelt..? Og eventuelt afhænge af din cyklus. Har veninder der er “drager”, når de nærmer sig menstruation. Jeg har rejst med en og det var virkelig ubehagelige 4-5 dage, mens det stod på. Jeg kunne intet gør godt eller rigtigt. Meget kort lunte mm.

Da jeg selv var på en hormon behandling var det det sammen - jeg kunne slet ikke kende mig selv.?

Det tænker jeg ikke, da jeg er på p-piller og har været det siden jeg var 15 år. Kun afbrudt af 2 graviditeter…. 

Anmeld Citér

9. januar 2024

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Jeg kan godt selv mærke og se det når “stormen” er ovre… men det er enormt svært at styre

Anmeld Citér

9. januar 2024

Cerenia

Der er altid en dybdeliggende årsag til hvorfor vi føler som vi gør inklusiv humørsvingninger. Er der noget der går dig på? Noget du er utilfreds med? Gamle ting der dukker op og trigger dig? Måske du kan udforske det sammen med en terapeut. Pludselige, kraftige Humørsvininger kan også skyldes borderline men det kan vi ikke udtale os om her. Det bedste ville være at se en professionel �� som regel er det fordi noget er i ubalance på en eller anden måde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.