Rejse med baby ca. 1 måned gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.065 visninger
8 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2024

26495

Hej!

Jeg er gravid i uge 11 og har indtil videre termin den 1. august. Min far har inviteret hele familien på ferie i uge 38, det vil sige, godt og vel halvanden måned efter termin. Destinationen er ikke sikker endnu, men det bliver højst sandsynligt en græsk ø. 

Jeg er førstegangsgravid, så har ingen erfaring med det at blive forælder. Men vil I mene, at man godt kan tage på sådan en uges ferie med all inclusive med en baby der er 1-1,5 måned gammel (alt efter hvornår jeg føder)? Min kæreste og jeg er selv optimistiske omkring det, men er der mon nogen herinde, som har erfaring med det?  Med udgangspunkt i at alt omkring fødslen går som det skal. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2024

Anonym

26495 skriver:

Hej!

Jeg er gravid i uge 11 og har indtil videre termin den 1. august. Min far har inviteret hele familien på ferie i uge 38, det vil sige, godt og vel halvanden måned efter termin. Destinationen er ikke sikker endnu, men det bliver højst sandsynligt en græsk ø. 

Jeg er førstegangsgravid, så har ingen erfaring med det at blive forælder. Men vil I mene, at man godt kan tage på sådan en uges ferie med all inclusive med en baby der er 1-1,5 måned gammel (alt efter hvornår jeg føder)? Min kæreste og jeg er selv optimistiske omkring det, men er der mon nogen herinde, som har erfaring med det?  Med udgangspunkt i at alt omkring fødslen går som det skal. 

Vi var i Thailand, da vores barn var opereret 16 dage før afrejse. .. men lægens ok. Kranieoperation.

Er I typerne, der er bekymringsfrie, ser muligheder og få begrænsninger.. (som os) så er det en fed mulighed og familien er der til at støtte. Andre ville sige hell no.. og næsten ikke lade andre holde baby endnu. 

Anmeld Citér

6. januar 2024

Anonym

Vi har altid rejst meget. Også med småbørn/spædbørn. Den yngste rejste vi med da han var 14 dage gammel, efter planlagt kejsersnit. 

Alt gik fint. Vi er rimelig afslappede i forældrerollerne, så vores børn har aldrig været en hindring for rejser/sociale arrangementer eller lignende. 

Så jeg vil sige at I bare skal nyde det - især når det er all inclusive

Anmeld Citér

6. januar 2024

Tip!

Hvis alt bare går godt efter fødslen, så ville jeg ikke tøve med at tage afsted. 
min søn var 4 mdr da han var med på Rhodos. 
Hvis baby er flaskebarn, så bare husk en elkoger, flaskerenser, mme hjemmefra og bleer. Så skal det nok gå. Der er også børn på de grænse øer, så de har også alverdens ting dernede. 
min søn lå i hans najell sleepcarrier igennem lufthavnenen og flyveren, og vi havde en klapvogn og bæresele med. 
baby må bare ikke være i sol og heller ikke komme i pool. 
god tur

Anmeld Citér

6. januar 2024

Anonym

Det er livsomvæltende at blive forældre, så selvom I har lyst nu, kan i vende på en tallerken efter fødslen. Tal for alles skyld igennem hvad der skal ske, hvis I hellere vil blive hjemme kan i tegne en fortrydelses-forsikring, forsikring hvis der opstår komplikationer efter fødslen? skal i ellers slå halv skade eller betale jeres billetter selv? Alle sådan småting.

Jeg var som førstegangsmor til en vigtig familiær begivenhed med en to uger gammel baby (et weekendophold på et high-end sted)

Jeg fortrød bittert. Fordi der nu var betalt for os så blev der forventet at vi stillede op. Og selvom alle andre hyggede sig, var det enormt stressende at skulle få styr på en amning, samtidig med at hele den udvidede familie mente de havde krav på at dikke-dikke (vi taler 30 mennesker!) Vi havde ikke ro til at trække os ordentligt og når vi trak os og sagde vi ikke kom med til xxx arrangeret var der brok og "helt ærligt" "kan i ikke bare" "det var da ikke så svært dengang vi havde børn" og ja så 30 menneskers mening om alt.

Samtidig med havde fødslen været traumatisk, dog ukompliceret for de flestes øjne og jeg blev mødt med at jeg da bare skulle være glad for at baby havde det godt. Jeg fik en almindelig grad 2 bristning (får de fleste 1.gangs)  men jeg havde store smerter hele den første måned og var først helt smertefri efter 2. Jeg lækkede konstant mælk pga overproduktion. Havde en baby som græd og skreg når den ikke sov. Og ja så konstant blødning pga såret i livmoderen. Hormonerne skiftede og .. ja det var mildest talt forfærdeligt og kaos. Og vores grænser blev ikke respekterer

I den situation ville jeg ønske at jeg havde sagt "nu kører vi sgu hjem" men det var ikke en mulighed. Og derfor siger jeg til dig: tal rigtig godt igennem hvad i vil gøre hvis I en uge før afrejse ikke rigtig føler for det alligevel -lav klare aftaler om det er ok med afbud. For det er ikke fedt at være fanget et sted i en uge, hvis man ikke har lyst..

Men derudover: hvis i elsker at være på ferie med familien, så kast jer ud i det. Og er de normalt støttende og respekterer jeres grænser, så er det sikkert en rigtig god tur 

Anmeld Citér

6. januar 2024

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg ville også bidrage med en hård fødsel der er endt med et sensitivt barn der havde “kolik” de første tre måneder af sit liv. Havde mit barn nummer to været det første ville jeg ikke tøve med at tage af sted. Så jeg ville sige ja med forbehold for at kunne melde fra

Anmeld Citér

6. januar 2024

Måskemor

Altså, det kan man sikkert godt. Og det kommer nok meget an på ens temperament. Det bliver helt klart en meget anderledes ferie hvis I vælger at gøre det. Du må fx ikke bade så kort efter fødslen ift. risiko for infektion.

Jeg tænker at det stadig er en meget lille baby, og I stadig vil være meget nye i rollen. Og så er der hormoner og nye følelser for det lille væsen. Jeg ville ikke kunne have gjort det med første barn, og jeg ville ikke have lyst med mit andet og tredje.

Anmeld Citér

7. januar 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

I ved ikke hvilken fødsel i får eller hvilken baby i får… så jeg ville takke nej, og så måske håbe på ledige pladser i evt kan købe når baby er født

Anmeld Citér

7. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Ville afhænge af baby.. 

min søn og ældste datter var meget sensitive helt fra spæd og vi holdte os faktisk så vidt muligt hjemme, fik leveret varer osv i starten fordi det var for hårdt at gå ud med dem, særligt med min søn hvor det endte i en skrige serenade om aftnen.. min store datter havde en periode hvor hun konsekvent var ulykkelig fra 15 til 22 HVER DAG.. 

vores lille datter, er et meget blidt barn, hvis hun ikke spiser eller sover sidder hun hos en og putter eller ligger og kigger og pludre lidt. Hende ville jeg gerne gøre det med. De andre ville jeg tude ved bare tanken.. 

så er meget svært at sige når i ikke kender barnet endnu, ikke ved hvordan fødslen går og ikke ved hvordan i generelt har det efterfølgende  

ville ihvertfald sørge for at have muligheden for at kunne aflyse.. fx sige vi vil rigtig gerne. Men med forbehold for at vi måske ikke kan komme med alt efter hvordan fødslen går og babys behov. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.