P-stav erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

295 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2024

Anonym trådstarter

Hej! 
vil gerne høre jeres erfaringer med p-stav.. 

har som ung brugt p-piller og gik så over til p-plaster da jeg glemte at tage pillerne som jeg skulle.. 

Nu har jeg ikke taget prævention i 8-9 år efterhånden, men overvejer p-stav da jeg på nuværende tidspunkt ikke ønsker flere børn. Skal ned og tale med lægen om præventioner men vil meget gerne høre Andres erfaringer med p-staven da jeg tænker umildbart den lyder som en løsning for mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2024

Alha

Profilbillede for Alha

Du skal være indstillet på, at p-staven skal opereres ud igen. Den er ikke selvopløselig. Man får lagt lokalbedøvelse i huden, når den bliver sprøjtet ind. Den er vel omkring 2-3 mm tyk og 3 cm lang, så det er altså en stor basse. De kan finde på at "vandre" lidt, så den er svær at finde. De virker vist nok i 5 år. Personligt ville jeg hellere vælge en hormonspiral, som virker i op til 8 år, hvis jeg skulle vælge p-piller og minipiller fra.

Anmeld Citér

6. januar 2024

Anonym trådstarter

Alha skriver:

Du skal være indstillet på, at p-staven skal opereres ud igen. Den er ikke selvopløselig. Man får lagt lokalbedøvelse i huden, når den bliver sprøjtet ind. Den er vel omkring 2-3 mm tyk og 3 cm lang, så det er altså en stor basse. De kan finde på at "vandre" lidt, så den er svær at finde. De virker vist nok i 5 år. Personligt ville jeg hellere vælge en hormonspiral, som virker i op til 8 år, hvis jeg skulle vælge p-piller og minipiller fra.

Tænker vi gerne vil have en til om 3-4 år .. nu er de små  vi har bare så små at vi har hænderne fulde for nu. 
Synes jeg har hørt meget blandet med spiral bl.a. smerter fra den.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.