Operation under evt tidlig graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

935 visninger
6 svar
4 synes godt om
5. januar 2024

Babytiime

Profilbillede for Babytiime

Hej med jer

jeg skal opereres d. 18 januar. Min mand og jeg prøver at blive gravide og jeg vil have høj chance for graviditet d. 11 januar.

Jeg kan ikke vide om jeg er gravid på tidspunktet for operation. Men vil det være en risiko så tidligt i en evt graviditet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det tænker jeg afhænger af hvilken operation der er tale om, og at du derfor på forhånd må kontakte din læge for vejledning.

Anmeld Citér

5. januar 2024

Darling

Snak med dem som skal operere dig, så får du det helt korrekte svar.

Anmeld Citér

5. januar 2024

Babytiime

Profilbillede for Babytiime

Jeg vil helt klart spørge sygehuset. Men tanken slog mig her i eftermiddags og kan først træffe dem mandag.

så tænkte om andre mon har prøvet at blive opereret imens de var uvidende gravide

Anmeld Citér

5. januar 2024

Tip!

Jeg blev akut opereret i min mave mens jeg var gravid med min søn i uge 22. 
Der var hul i min mavesæk og ned til bughulen, så jeg havde ikke et valg om operation eller ej. 
der var en jordemoder med under operationen, hvis at det værste skulle ske og sønnike skulle ud. Men han er nu en stor dejlig dreng på snart 1 år, så der skete heldigvis intet med ham

Anmeld Citér

5. januar 2024

nanan78

Profilbillede for nanan78

Det afhænger jo af, hvad der skal laves og hvad type bedøvelse og smertestillende du skal have. Skal du i fuld narkose er det vigtigt at tale med narkoselægen. Man skal så undgå visse typer medicin når man lægger dig til at sove. Er ser behov for smertestillende efterfølgende er der også her præparater man helst vil undgå. Når alle forholdsregler er taget har studier vist en lille øget risiko for abort inden 12. uge, men ikke øget risiko for misdannelser.

Kan I ikke vente en omgang med at prøve?

Anmeld Citér

5. januar 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Babytiime skriver:

Jeg vil helt klart spørge sygehuset. Men tanken slog mig her i eftermiddags og kan først træffe dem mandag.

så tænkte om andre mon har prøvet at blive opereret imens de var uvidende gravide

Det kommer helt an på hvilken type operation, det drejer sig om. Det hjælper dig næppe at høre svar fra nogen, der har fået fjernet en seneknude i hånden i lokalbedøvelse, hvis du skal igennem et større indgreb i fuld narkose - eller omvendt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.