Gravid - hvornår skal man ringe til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

645 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2024

Anonym trådstarter

Hej. 
Har hørt tingene har ændret sig siden jeg sidst var gravid. Hvis jeg har testet positiv, hvornår skal jeg så have fat i lægen i forhold til blodprøver og vandrejournal? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

De vil først se dig ml uge 8 og 10, så afhængig af din læges ventetid, så behøver du ikke ringe endnu.

Anmeld Citér

3. januar 2024

Optimom

Profilbillede for Optimom

Nu. I Region Hovedstaden er der tit lang ventetid både hos lægen og på første scanning. Så jo før man booker den, jo bedre. Uge 10 er i hvert fald alt for sent.

Anmeld Citér

3. januar 2024

Staz

Jeg ringede her, da jeg var 7+3 (jeg ved, jeg er gravid, for jeg har været i fertilitetsbehandling, og jeg har set hjerteblink), og jeg har først fået en tid på mandag, hvor jeg er 10+1. Men det har selvfølgelig også været hen over jul og nytår. Jeg synes dog, det er lidt sent, når jeg bør komme til nakkefold ugen efter.

Anmeld Citér

3. januar 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg ved selvfølgelig ikke hvornår du sidst var gravid, men der er i hvert fald ikke nogen ændringer fra jeg var gravid første gang for snart 10 år siden og så til nu. 

De fleste læger vil først se én når man skal have taget blodprøve til nakkefoldscanning, hvilket er omkring uge 8-10. (Altså lægetid, ikke scanning). 

Men du kan jo sagtens ringe nu og få bestilt tiden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.