Anonym skriver:
Hvad er en god ven for jer?
Er jeres kæreste jeres bedste ven? Og skal ens kæreste altid være der for en uanset hvad (altså hvis han/hun elsker en)? Hvornår er det okay at trække sig fra sin bedste ven?
Jeg føler egentlig selv, det er et mærkeligt spørgsmål, jeg ved, hvad jeg selv mener, men jeg vil gerne høre hvad andre siger.
1. Hvad er en god ven for jer?
En god ven for mig er en person, som jeg føler mig godt tilpas med og som jeg kan stole på..
2. Er jeres kæreste jeres bedste ven?
Ja det er han helt bestemt!
3. Og skal ens kæreste altid være der for en uanset hvad (altså hvis han/hun elsker en)?
Ja det mener jeg.. Selvfølgelig skal personen også passe på sig selv, men som par støtter man hinanden og er der også for hinanden..
4. Hvornår er det okay at trække sig fra sin bedste ven?
Det kommer an på, hvad du mener med at trække sig.. Hvis det er, at man ikke ALTID vil snakke om problemerne, men nogle dage har brug for at snakke om gode ting, eller at man måske lige siger nej til at ses en dag eller to, fordi man har brug for en pause.. Ja så har man jo altid lov til at gøre det..
Hvis du derimod mener helt at trække sig og ikke ses med personen i en (lidt længere) periode, eller at man overhovedet ikke vil snakke om personens problemer, så synes jeg, at man skal droppe forholdet/venskabet helt.. Ja det kan godt dræne at skulle støtte en person, der har det dårligt.. Men her må man prøve at lade være med at tage problemerne på ens skuldre, og så bare være der for personen og hjælpe personen med at få det bedre (evt. Hjælpe med at tage kontakt til læge eller psykolog)..
Er det din kæreste eller din ven, der har problemer? For der er meget forskellige tilgange til det, synes jeg..