Erfaring med ægscreening i DK eller udlandet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.508 visninger
6 svar
1 synes godt om
1. januar 2024

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder, er der nogen herinde som har været igennem en ægscreening/pgt efter flere tab? 

jeg har haft 5 mislykkes graviditeter og har besluttet mig for at lave ægscreening igennem ICSI behandling. 
vi får det foretaget i udlandet, dels fordi det er billigere end DK, men også fordi det er et hospital med stor erfaring indenfor området. 

Lægen har informeret os om, at vi selv må vælge om vi vil have sat 1 eller 2 embryo op. 
Derudover for vi også kønnet af vide med det samme, hvis vi ønsker dette. 

vi skal starte her snart, og er mega spændte. Vi er forholdvis unge ( 27 og 29) så håber vi har heldet med os.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2024

Anonym trådstarter

Slet ingen der har erfaring med det? 

Anmeld Citér

3. januar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Det I skal igennem er usædvanligt her i Danmark, så der er kun ganske få, der har prøvet det. Jeg troede faktisk slet ikke, at man kunne få lov til at ægscreene her i landet. Men jeg forbinder det måske også mest med kønsselektion. 

Jeg har selv været et langt forløb igennem og fik endelig vores datter med isci efter mange år, så jeg kender da lidt til den verden. Du skriver, du har 5 mislykkedes graviditeter bag dig. Ved man der, at det er dine æg, der ikke har været gode nok? Og at det vil hjælpe at screene æggene? For når du netop blev gravid, altså at æggene satte sig fast, så troede jeg, at det var andre faktorer, der gjorde, at man mistede. Er det forkert? Og har I da overvejet ægdonation? 

Vil egentlig bare sige held og lykke med projektet Jeg ved alt om, at ens grænser rykker sig under sådan en proces, så det man ikke troede, man ville i starten blot bliver næste skridt undervejs. 

Anmeld Citér

3. januar 2024

Anonym trådstarter

Det I skal igennem er usædvanligt her i Danmark, så der er kun ganske få, der har prøvet det. Jeg troede faktisk slet ikke, at man kunne få lov til at ægscreene her i landet. Men jeg forbinder det måske også mest med kønsselektion. 

Jeg har selv været et langt forløb igennem og fik endelig vores datter med isci efter mange år, så jeg kender da lidt til den verden. Du skriver, du har 5 mislykkedes graviditeter bag dig. Ved man der, at det er dine æg, der ikke har været gode nok? Og at det vil hjælpe at screene æggene? For når du netop blev gravid, altså at æggene satte sig fast, så troede jeg, at det var andre faktorer, der gjorde, at man mistede. Er det forkert? Og har I da overvejet ægdonation? 

Vil egentlig bare sige held og lykke med projektet Jeg ved alt om, at ens grænser rykker sig under sådan en proces, så det man ikke troede, man ville i starten blot bliver næste skridt undervejs. 

Jeg er blevet tjekket, og har fået konstateret dårlige ægkvalitet, samt endometriose. 

Vi har ikke som sådan overvejet ægdonation, men det vil muligvis komme på tale, hvis det ikke lykkedes trods ægscreening. 

Vi har muligvis også valgt den “nemme vej” ved at betale os fra flere mislykkes forsøg. Vi ønsker netop ikke at flere år i fertilitetsverden eller flere nederlag. 

ved ægscreening ved vi allerede om blastocyst er rask eller ej. Vi ved om det har kromosomfejl eller ej.  Men om min livmoder vil tage imod det, er jo desværre en anden sag, da jeg desværre også har en masse arvæv i livmoderen. 

Tusinde tak for dit svar og opmuntrende ord ❤️

Anmeld Citér

3. januar 2024

Amanda-

Profilbillede for Amanda-

Hvis I har mulighed for det er det en god idé. 
jeg har fået screenet æg i forbindelse med fertilitetsbehandling i Tjekkiet. Jeg lavede flotte æg og mange af dem, men samtlige havde kromosomfejl og jeg kunne i bedste fald have spildt en masse cyklusser med at få sat dårlige æg op (som jo så super ud i mikroskopet) og i værste fald endt med graviditeter med dårligt udfald. 
Vi endte med ægdonation. 

Anmeld Citér

4. januar 2024

Anonym trådstarter

Amanda- skriver:

Hvis I har mulighed for det er det en god idé. 
jeg har fået screenet æg i forbindelse med fertilitetsbehandling i Tjekkiet. Jeg lavede flotte æg og mange af dem, men samtlige havde kromosomfejl og jeg kunne i bedste fald have spildt en masse cyklusser med at få sat dårlige æg op (som jo så super ud i mikroskopet) og i værste fald endt med graviditeter med dårligt udfald. 
Vi endte med ægdonation. 

Endte I med ægdonation fordi ingen af dine æg var raske? Eller hvordan? 

Anmeld Citér

4. januar 2024

Amanda-

Profilbillede for Amanda-
Anonym skriver:

Endte I med ægdonation fordi ingen af dine æg var raske? Eller hvordan? 

Ja og fordi vi havde prøvet i så lang tid i DK inden vi fortsatte i Tjekkiet med henblik på ægdonation.
Vi ville dog gerne prøve en gang mere med egne æg og satte alle sejl til med bl.a. ægscreening. Vi fik også sorteret sæden (ikke bare icsi, men en eller form for magnetslynge der kan sortere bedre end vha mikroskopet) og de befrugtede æg blev dyrket i et specielt embryoskop, hvor de ikke skulle tages ud når de skulle tjekkes. Den cyklus resulterede i 6 blastocytter i høj kvalitet. Jeg fik sat et op der var på vej ud af skallen og resten sendt til screening. Alle kromosomfejl. 
Pga min efterhånden høje alder (43) gik vi derfor videre med ægdonation og den var der i første forsøg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.