Indlånsrente

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2024

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Undskyld at jeg lige spørge til tråden. Men jeg har haft penge stående i banken (Nordea) hele 2023. Hvornår får man så pengene udbetalt og hvad er renten på en helt almindelig konto?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mortil_2 skriver:

Undskyld at jeg lige spørge til tråden. Men jeg har haft penge stående i banken (Nordea) hele 2023. Hvornår får man så pengene udbetalt og hvad er renten på en helt almindelig konto?

Jeg ved ikke, hvad en helt almindelig konto er i dit tilfælde. Men for mit vedkommende gik renterne ind på min konto d. 29.12. Kan du ikke se det i din netbank? 

Anmeld Citér

1. januar 2024

Anonym trådstarter

Jeg kan se det i netbank.. Under detaljer på den enkelte konto. Der står indlånsrenten angivet. På min alm konto er indlånsrenten kun sølle 0,25%. Der tilkom renter på mine konti d 29.12. 

Anmeld Citér

1. januar 2024

Mortil_2

Tak for jeres svar jeg har åbenbart overset at jeg har fået dem udbetalt men tror også det er 0,25% jeg har fået 

Anmeld Citér

1. januar 2024

Mortil_2

Nu har jeg lige været inde og kigge og kan se at min konto står som grundkonto med indlånsrente på 0,25%. På Nordeas hjemmeside kan jeg se at man skal have en opsparings konto for at det giver 1,25 i rente. Vil de sige at jeg får så dårlig rente fordi jeg ikke har bedt dem om at kalde det en opsparings konto?

Jeg har haft pengene stående i flere år og har ikke dankort til kontoen. Ej det er fandme surt 

Anmeld Citér

1. januar 2024

Orkide321

Mortil_2 skriver:

Nu har jeg lige været inde og kigge og kan se at min konto står som grundkonto med indlånsrente på 0,25%. På Nordeas hjemmeside kan jeg se at man skal have en opsparings konto for at det giver 1,25 i rente. Vil de sige at jeg får så dårlig rente fordi jeg ikke har bedt dem om at kalde det en opsparings konto?

Jeg har haft pengene stående i flere år og har ikke dankort til kontoen. Ej det er fandme surt 

Man får ikke særlig høj indlånsrente på en alm grundkonto, da den ikke skal fungere som en opsparingskonto. En grundkonto er til at modtage løn og betale regninger.. 

du kan via din mobilbank oprettet en opsparingskonto og flytte pengene derover til, man kan ikke ændre produktet ved blot at kalde det noget andet. 

Anmeld Citér

1. januar 2024

Anonym

Mortil_2 skriver:

Jeg har oplevet præcis det samme.. det var først for to mdr siden jeg opdagede det (det kunne min rådgiver godt lige have fortalt på et eller andet tidspunkt i de 10+år jeg har været i banken..)

Det jeg troede var en opsparingskonto var netop bare en almindelig konto, der bare var kaldt opsparing. Jeg fik så taget kontakt til banken og oprettet en reel opsparingskonto.. og på de to mdr har jeg allerede fået 200 kr i rente det er ret surt først at opdage det nu. Jeg mener de har jo ikke været langsome med at hæve renterne på både boliglån og billån..  men liiige at sige kunderne også kunne få bedre renter på indlån.. det kan de gost glemme åbenbart 

Anmeld Citér

1. januar 2024

Anonym trådstarter

Mortil_2 skriver:

Der er også en anden mulighed.. Hos Nordea er der noget, der hedder fastrente konto. Der er renten 2%, forudsat at du binder dem i minimum 6 måneder. Så vidt jeg ved, kan man så hverken hæve eller sætte penge ind i det tidsrum. Men 2% er da ganske ok, hvis man alligevel ikke skal bruge dem og hvis man ikke lige har mod på fx at investere dem Orkide321, ret mig lige, hvis jeg tager fejl i ovenstående.. 

Anmeld Citér

1. januar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der er også en anden mulighed.. Hos Nordea er der noget, der hedder fastrente konto. Der er renten 2%, forudsat at du binder dem i minimum 6 måneder. Så vidt jeg ved, kan man så hverken hæve eller sætte penge ind i det tidsrum. Men 2% er da ganske ok, hvis man alligevel ikke skal bruge dem og hvis man ikke lige har mod på fx at investere dem Orkide321, ret mig lige, hvis jeg tager fejl i ovenstående.. 

Der skulle selvfølgelig have stået 3%, ikke 2%. Ved ikke, hvorfor jeg ikke kan redigere mit indlæg

Anmeld Citér

2. januar 2024

Orkide321

Anonym skriver:

Korrekt fastrente opsparing så låses den på et givent beløb ml 6-12 mdr. renten følger markedet og den ændres hver dag. Idag er renten på 6 mdr. 3% og 12 mdr. 2.59% årsagen til 12 mdr ikke er højest længere er fordi vi ser ind i et marked hvor vi forventer rentefald. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.