Alternativ til Andel Energi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. december 2023

Anonym trådstarter

Kan I anbefale et alternativ til Andel Energi? Jeg synes, at deres transport og afgift er blevet enormt dyrt; det er dyrere end selve forbruget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Kan I anbefale et alternativ til Andel Energi? Jeg synes, at deres transport og afgift er blevet enormt dyrt; det er dyrere end selve forbruget

Er det gas eller el? Eller begge? Transport og afgifter er dyrt. 

Anmeld Citér

30. december 2023

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Er det gas eller el? Eller begge? Transport og afgifter er dyrt. 

El.

Anmeld Citér

30. december 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Afgiften er til staten, så den er den samme uanset selskabet der leverer og transport er såvidt jeg husker til dit netselskab og det kan du ikke skifte, da det er dem som driver kablerne, og nogle af dem har ændret en del på prisen især i høj forbrugstimerne.

Der er mange selskaber som har gode tilbud til nye kunder, men det er ikke sikkert deres priser er bedre, da de to ting du nævner ikke er til el leverandøren men andre.

Anmeld Citér

30. december 2023

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Afgiften er til staten, så den er den samme uanset selskabet der leverer og transport er såvidt jeg husker til dit netselskab og det kan du ikke skifte, da det er dem som driver kablerne, og nogle af dem har ændret en del på prisen især i høj forbrugstimerne.

Der er mange selskaber som har gode tilbud til nye kunder, men det er ikke sikkert deres priser er bedre, da de to ting du nævner ikke er til el leverandøren men andre.

Jeg læste i en artikel, at man godt kan ændre netabonnement

Anmeld Citér

30. december 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Jeg læste i en artikel, at man godt kan ændre netabonnement

Du kan godt ændre abonnement hvis det er muligt i dit område. Men afgift og transport af el er den samme. 

Anmeld Citér

30. december 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Tror ikke du kan ændre netselskab, det er sjældent et firma du er i kontakt med og der er kun et elnet.

Anmeld Citér

30. december 2023

Kir

Vi skiftede fra andel til OK a.m.b.a, var mega træt af andel. De tager også et abonnements gebyr, det gør OK ikke. Grunden til det blev OK var primært at vi får gas fra dem, så tænkte det var smart. Og så havde de Flex abonnement det havde andel ikke på daværende tidspunkt. Men ellers tror jeg strømmen koster nogenlunde det samme, og det er jo transporten og afgifterne der er det dyreste, og der kan du ikke selv bestemme hvilket selskab du har. Det er nemlig dem der ejer ledningerne du betaler til. 

Anmeld Citér

30. december 2023

Kir

Tror ikke du kan ændre netselskab, det er sjældent et firma du er i kontakt med og der er kun et elnet.

Fortrød lige hvad jeg oprindeligt skrev, men kan ikke slette det, så retter det i stedet.

Du har ret, man kan frit vælge elselskab, men ikke netselskab. For netselskabet er dem som ejer kablerne. 

Anmeld Citér

31. december 2023

Cerenia

Det kan du desværre ikke gøre billigere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.